Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBooken vill inte vila

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 08:38

Av någon anledning går inte min PowerBook (G4, 1,25, Superdrive, 10.3.5) i vila av sig själv hur man än ställer in i Strömsparare. Jag hade det problemet en gång förut och då lärde jag mig att personlig fildelning hindrade, så den har jag avstängd nu. Vad kan det mer vara?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 09:55

Kan kanske vara Power Managern som skall resetes. Kolla på följande sökning på google för mer info.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 10:53
Ursprungligen av Mattias Bodlund:

Kan kanske vara Power Managern som skall resetes.

Tack. Tyvärr gjorde det ingen skillnad.
Men nu har man iallafall en ny-resetad Power Manager.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 11:11

Det var ju trist. Då har jag inga fler förslag just nu. Har kollat runt men det verkar mer som om det vanligaste problemet är det omvända.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 12:39

Jag tänkte bara tillägga att jag gjort allt "vanligt", hela cocktail-pilot-paketet och resetat PRAM. En liten irriterande detalj som jag lagt märke till nu när jag suttit och provat är att skärmen går i vila fast jag kryssat ur det i strömsparare. Hmm ...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 13:05

Har råkat ut för samma sak med min PowerBook Ti 1Ghz ett antal gånger. Oftast när den varit i gång någon månad eller så. Har kommit på att om man tar ut batteriet och låter datorn ligga över natten, utan batteriet, så brukar det fungera sen. Har dock ibland råkat ut för att problemet kvarstår men sen försvinner efter ett tag. (?) Har haft datorn inne på service för det, men man har inte hittat något fel på den då.

1
Bevaka tråden