Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia gör telefon för Mac-människor

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-09-09 16:37

http://premium.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=8544&sid=1

Vad tror ni? Flipp eller flop?

Utan att kolla allt för noga på bilderna så känns det som Nokia tror att Mac-användare är detsamma som tyska läderbögar.

Eh....?

*Asgarv*

ingen knappsats!?

Hoppas de släpper "Nokia Collector" som fristående program, bygger in synkningsfunktioner mot iCal och låter det funka till andra telefoner, typ 6260

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 17:04

Det där var nog bland det fulaste jag sett i mobilväg.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-09-09 17:04

Flopp

  • Medlem
  • 2004-09-09 17:09

Visst, jag har länge stört mig på det här med enknappsmöss. Men att tro att Mac-användare vill ha enknappstelefoner är väl att gå för långt. Fast Nokia kankse har insett att Apple aldrig kommer att skaffa två knappar och därför tvingas följa efter...

  • Medlem
  • 2004-09-09 17:12

"- Det här är ju inte heller en telefon som är tänkt att vara den enda telefonen du har. Det är en telefon för de som redan har en telefon skulle man kunna säga, som vill kunna ha en mer speciell telefon för särskilda tillfällen, säger Mikael Färjsjö."

Vilket idiotiskt uttalande.

Nokias utvecklingsavdelsning sitter i finnmarken och käkar svampar.

Idiotisk och ful!

Flipp! Svincool!
Jag använder jättesällan knapparna på min mobil för att mata in telefonnummer.

Man undrar ju om de går på syra i Finland:

Citat:

Nokia 7270
Kaxiga och stilrena Nokia 7270 har inspirerats av 1920-talets Garbo-esque glamour. Nokia 7270 är en så kallad clamshell-telefon (vikbar) med ett skal av rostfritt stål. Genom att byta till ett textilskal med en matchande handleds-strap och väska kan telefonen enkelt anpassas till den egna stilen.

Oavsett om du shoppar i New York, Paris eller Shanghai så kan du enkelt få smakråd med hjälp av den inbyggda VGA-kameran. Telefonen har dessutom en inbyggd konverteringsapplikation som gör att du lätt kan omvandla kläd- och skostorlekar. Under shoppingen kan du lyssna på telefonens stereo FM-radio med tillhörande ”fashion headset” eller ta en paus och spela spel som till exempel Chic Pinball.

Från deras pressmeddelande på http://www.nokia.se/about/press/nmp.php?id=1218620

Jag börjar förstå varför Nokia backat på börsen... hmm.. dom måste fått hjärnsläpp, dom borde köra iväg skräpet till soptippen.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-09 21:19

Visst undrar man om de skämtar, men är det nån som har koll på om de har blåtand?

Edit: 7280:an (den utan knappsats) har visst blåtand. Inte de andra.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 21:22

Jag tycker (för att bryta mot trenden litet) att det skulle vara ett gjutet köp med en snygg (har iofs inte sett bilder än), liten, och knappsatslös mobil. Poängen är dock att den skall vara billigare än vad ens standardmobil är, så att man kan ta den när man går till stranden, ut på krogen, osv. Optimalt vore en telefon som var typ lika stor som ett bluetooth-headset. Med display och grupp-navigerade telefonnummer, så att man kan sortera sina kontakter i Adressbok, och sedan lätt ringa upp när man är ute...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 23:28

Jag tycker den lilla knapplösa verkar alldeles utmärkt att ha med sig på krogen eller på fritiden. Alla kontakter kan man ju ändå synka in via blåtand. Trevligare att ha en sån liten käck gej runt halsen än en klumpig clamshell telefon. Blir den billig ska jag ha en.
/Johan

Ursprungligen av juno:

Jag tycker den lilla knapplösa verkar alldeles utmärkt att ha med sig på krogen eller på fritiden. Alla kontakter kan man ju ändå synka in via blåtand. Trevligare att ha en sån liten käck gej runt halsen än en klumpig clamshell telefon. Blir den billig ska jag ha en.
/Johan

Runt 5.500 ska den ju kosta står det, du kanske tycker att det är billigt?
Jag tycker att den ser bögig ut. Det finns ingen människa som vill ha en sån.
Väldens mest onödiga pryl.

Ursprungligen av Nurell:

Jag tycker att den ser bögig ut. Det finns ingen människa som vill ha en sån..

Smart skrivet. Verkligen.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 10:53
Ursprungligen av Nurell:

Runt 5.500 ska den ju kosta står det, du kanske tycker att det är billigt?
Jag tycker att den ser bögig ut. Det finns ingen människa som vill ha en sån.
Väldens mest onödiga pryl.

Jag tycker inte att det priset är billigt. 3000 hade varit ett bättre pris i relation till vad man ska ha produkten till.

Angående bögighet så tycker de flesta PC-användare att macdatorer är fjollmaskiner då de bara vet om genomskinlig plast och meningslöst designade datorer. Själv tycker jag inte produkten ser bögig ut utan mer som hämtad ur någon gammal sci/fi serie. Till exempel star-trek.

Bara en bögs åsikter

/johan

Ursprungligen av juno:

Jag tycker inte att det priset är billigt. 3000 hade varit ett bättre pris i relation till vad man ska ha produkten till.

Angående bögighet så tycker de flesta PC-användare att macdatorer är fjollmaskiner då de bara vet om genomskinlig plast och meningslöst designade datorer. Själv tycker jag inte produkten ser bögig ut utan mer som hämtad ur någon gammal sci/fi serie. Till exempel star-trek.

Bara en bögs åsikter

/johan

Det var inte meningen att trampa några bögar på lilltån med det uttrycket. Skulle ha skrivit fjollig i stället.

Intressant design. Men bara för att det är intressant betyder det inte att den är snygg.

Kul att Nokia har börjat med Mac kompatiblitet. En bra början i alla fall!

Ursprungligen av Nurell:

Jag tycker att den ser bögig ut.

Det skulle väl vara enda anledningen att köpa den

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-09-10 08:28

Finns det Mac-människor?
På vilket sätt är de annorlunda än övriga befolkningen?

går ut och tittar mig i spegeln------------------>

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-10 08:39
Ursprungligen av Macus:

Finns det Mac-människor?
På vilket sätt är de annorlunda än övriga befolkningen?

går ut och tittar mig i spegeln------------------>

Ja, det finns det. Det fattar alla som besökt 99mac eller en Apple-mässa.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-09-10 11:16
Ursprungligen av Macus:

Finns det Mac-människor?
På vilket sätt är de annorlunda än övriga befolkningen?

Dom är charmigare, trevligare, ärligare, mer kreativa och så luktar dom godare!
En del har dessutom ett utseende som liknar ett äpple

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-09-10 11:21
Ursprungligen av Eva:

Dom är charmigare, trevligare, ärligare, mer kreativa och så luktar dom godare!
En del har dessutom ett utseende som liknar ett äpple

Nu blev jag nästan lite generad. Kan vi fortsätta den här diskussionen hemma hos dig?

  • Medlem
  • 2004-09-10 08:33

Kolla på din egen avantar

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-09-10 08:46

Kan ni ge exempel på speciella kännetecken man bör vara uppmärksam på?

Har du ett regnbågsäpple tatuerat på armen är det ett rätt starkt tecken...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-09-10 11:19

Vem vet vad kapten Kirk gör med Spock efter sändningstid?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 11:54

Det lär ju inte bli många sms skrivna med den där...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-10 12:03

Den ser faktiskt ut som en typisk fjollaccessoar. En sån där liten sak man har i handväskan eller slungan.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 12:33

Tycker iofs att det åtminstone vad gäller designprylar är svinbra om de uppfattas som gayiga. Typ en kvalitetsstämpel.

Stuket på den diskuterade telefonen är för mig mer tveksamt (efter att ha tittat närmare på illustrationen på nokias hemsida). Påminner litet om interiören i den ursprungliga dödsstjärnan, fast utan den onda känslan. Såfort det kommer en snygg telefon som utstrålar ondska så blir den ett givet köp

Den skall väl mer utståla känslan av ondska än faktisk ondska, när jag tänker efter. Mer som en Hummer (bilen) än en stridsvagn...

Bevaka tråden