Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spamarrest

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-10 11:31

Jag fick ett spam där man erbjuder blockering av spam...
Det var till en site som heter http://www.spamarrest.se.
Är det någon som har provat eller har synpunkter på denna tjänst?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 12:08

Inte testat men jag har däremot synpunkter på antispamlösningar som spammar för att markandsföra sig. Enligt min mening inget att lägga tid på, och dessa skall bojkottas!

Om man själv kan påverka hur de servarar man använder för mail skall bete sig så kan jag stark rekomendera Spamassassin. Kör man alla moduler som Razor, Pyzor, DCC etc så får man ett mycket bra skydd.

Annars tycker jag Apples spamfilter funkar riktigt bra.

  • Medlem
  • 2004-09-10 12:14

Spamassassin

Ursprungligen av jhansen:

Inte testat men jag har däremot synpunkter på antispamlösningar som spammar för att markandsföra sig. Enligt min mening inget att lägga tid på, och dessa skall bojkottas!

Om man själv kan påverka hur de servarar man använder för mail skall bete sig så kan jag stark rekomendera Spamassassin. Kör man alla moduler som Razor, Pyzor, DCC etc så får man ett mycket bra skydd.

Annars tycker jag Apples spamfilter funkar riktigt bra.

OK, min ISP kör Spamassassin men jag litar inte 100% på den eftersom där sorteras en del mail som jag ska ha som spam så jag törs inte ställa in Apple Mail att radera allt som sorterats som spam utan gör en manuell kontroll också. Tidsödande. Tråkigt.

Spamsieve http://www.c-command.com/spamsieve/ är bra. Det kostar några kronor men klarar av majoriteten av de spam jag får. Allting läggs prydligt i en junkmailmapp som det bara är att ögna igenom om du oroar dig över att riktiga brev sorteras fel. Den går dessutom att tränas upp.

Edit:
Och, ja, naturligtvis ska man inte betala spammare för antispamlösningar.

1
Bevaka tråden