Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Create folder references i Xcode

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-07 21:13

vad är skillnaden mellan att lägga till en katalog som "create folder references" eller som "recursive create groups" i Xcode?

Vad är skillnaden förutom att mappen blir blå eller gul i Xcode?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-08 09:12

Skillnaden är att en group bara innehåller dom filer som finns där nu och du kan ta bort eller lägga till utan att röra det som finns på disk. En folder reference speglar verkligen vad som finns där på riktigt, uppdateras automagiskt och om du tar bort något så tar du bort filen direkt.

Jag ogillar att jag inte kan få en folder reference utan att den tar med min .svn katalog där i.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-09 07:22

Sweet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-09 07:24

ANT buildscript och XCODE

Fortsätter mina 1001 frågor om Xcode...
Har fått ant att lira någorlunda med Xcode build kommandot,
men jag kan ju välja att bygga med development eller build som options i Xcode
så jag undrar om det finns något sätt att fånga upp de alternativen i ant?

Vad jag ser i build output så körs ant -emacs men inga andra parametrar.

Någon som har löst detta?

Ursprungligen av swede:

Fortsätter mina 1001 frågor om Xcode...
Har fått ant att lira någorlunda med Xcode build kommandot,
men jag kan ju välja att bygga med development eller build som options i Xcode
så jag undrar om det finns något sätt att fånga upp de alternativen i ant?

Vad jag ser i build output så körs ant -emacs men inga andra parametrar.

Någon som har löst detta?

Om du går in och tittar på din target och väljer "Build Tool Configuration" så finns det ett text fält "Arguments" där det står '-emacs $ACTION'. Byt ut $ACTION mot dina alternativ så skickas de till ant.

Detta innebär att om du vill ha olika alternativ, t.ex compile och jar, så måste du ha två target i XCode med olika argument.

Joakim

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-09 10:13

Är inte $ACTION BUILD eller CLEAN (det är väl de två alternativen som XCODE kör)
Men om jag vill kunna bygga med debug eller bygga med deply alternativ i kompilatorn?

Det finns ju en drop down box som man kan ange build style (sitter inte vid Maccen nu),
kan den utnyggjas för att ge kompilatorn olika instruktioner?

Jag kanske var lite otydlig, argumenten som anges i fältet "Arguments" skickas direkt till ant och kan vara vad som helst om du bara definerat dem i din build.xml fil.

De man får som default i den build.xml fil som ingår när man skapar ett java-ant projekt är "compile", "jar" och "clean".

Kom ihåg att när du använder ant så är det build.xml som definierar olika byggvarianter och inställningar och inte Xcode.

Joakim

1
Bevaka tråden