Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddiskinspelning?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-09 01:34

Hej! Vad gör man om man vill använda sin nylevererade PB 17 som hårddiskinspelare/hd-video/"dvd-brännarvideo med hd"?
Vad krävs?
Kablar?
Program?
Kostnad?
Finns det något program om gör att datorn blir som en "video"/riktig hd-inpelare?
Hjälp till med alla detaljer, tack!!!

För övrigt. Vad måste man ha till sin Mac, och varför? Tacksam för ALL hjälp!!!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-09 03:40

Lite tips

Kolla in forumet om EyeTV här på 99mac.

Jag kör EyeTV400 som är en digital-TV-mottagare. Dom har även analoga varianter samt varianter med video-ingång. Med EyeTV den schemalägger man inspelningar. Man kan kolla "live" och pausa/backa direkt. Man kan redigera inspelat material och ta bort reklam etc.

Kanske en extern hårddisk behövs. Tar rätt mycket plats. C:a 2,5GB/timma.

Bränner DVD Video gör man med Toast.
Om du inte har DVD-brännare i datorn kan du köpa en extern firewire-variant där Toast Titanium (obs ej Lite-version!) ingår.

I dagsläget så funkar inte textning på SVT1/2 med det kommer i höst. Inte 100% säkert, dom har inte officiellt lovat detta, men det har jag svårt att tro att det inte skulle komma.

EyeTV-burken är mycket lätt och smidig att ta med sig. Det följer med en liten antenn som funkar om du har någorlunda fri sikt till sändarmasten. Man kopplar in den via FireWire där den också tar sin ström.

Men se mer om EyeTV på 99mac.
Den säljs på Macoteket .

Jag skulle köpt den helt nya EyeTV410. Den har plats för dekoderkort (från Boxer) så att du även kan se betalkanaler.

1
Bevaka tråden