Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skittrött på Epsoninställningar!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har Epsons budgetvariant C44UX och den funkar bra, med undantag från det extremt irriterande faktum att jag inte kunnat hitta var jag specar standardinställningarna för skrivaren. Jag vill i 99 fall av 100 skriva ut i svart-vitt, men lik förbannat är alltid skrivaren inställd på färg när jag ska skriva ut. Går det att göra standardinställningar för denna skrivare eller är jag fintad!?

/Jont Olof

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-07 10:35

I utskriftsdialogrutan finns det en "förinställningar"-meny. Där kan du spara dina skrivarspecifika inställningar, iallafall fungerar det så för mig (10.3.5 och Epson c42).

Great! Tack!!

Frågan är nu. Hur får jag min förinställning att bli defaultinställningen!?

/Jont Olof

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-09 00:17

Hm, DET vet jag inte Det enda jag vet är att datorn minns vilken inställning jag använde senast.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 01:06

Jag vet inte om det hjälper ngt men jag vill bara nämna att de open-source drivrutinerna i gimp-paketet funkar otroligt mycket smidigare till min lilla epson C64...
Det känns lite 'fel' att drivare utvecklade av folk som inte har ngt att göra med epson har lyckats bättre än epson själva... i.a.f med min lilla printer.

1
Bevaka tråden