Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta skrivare i nätverket

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-02-09 22:20

Jag har en Netgear WGR614, två pc kopplade till och en ibook.
Ibooken och en av pc:erna har trådlösa kort.

En pc:erna som har XP sitter en EPSON STYLUS PHOTO 830 skrivare installerad. Jag delat ut den så andra pc:n kan skriva ut, men nu vill jag även att ja ska kunna skriva ut från macen.

Men finns så jäääkla många olika val och jag verkar inte kunna hitta det rätta.

Hur gör jag för att lägga till en skrivare ifrån nätverket??

//Nicklas

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 22:37

När du i Printer Setup Utility trycker på Add håll samtidigt ner Alt. Nu kan du i listan välja Advanced. Sedan kan du välja Windows Printer via SAMBA.

Hoppas det fungerar. Blev chockad när jag snubblade över denna feature. Förstår inte varför Apple valt att gömma så många anslutningsmetoder.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-10 09:31
Ursprungligen av Mattias Bodlund:

När du i Printer Setup Utility trycker på Add håll samtidigt ner Alt. Nu kan du i listan välja Advanced. Sedan kan du välja Windows Printer via SAMBA.

Hoppas det fungerar. Blev chockad när jag snubblade över denna feature. Förstår inte varför Apple valt att gömma så många anslutningsmetoder.

Den funktionen finns även bland de "vanliga" skrivarna och heter Windows-utskrift.

Är det verkligen samma funktion? Här får man fzlla i en hel lista med grejer... "smb://" och lite annat klabb. Får hursomhelst varken eller att fungera med vår Epson Stylus 84. Även om jag kan installera den och hitta den i nätverket kan jag inte välja annat än standarddrivrutiner eftersom skrivaren inte finns med i listan... trots att jag installerat "Epson Drivers Package II" från Jaguarens 3:e skiva och även laddat ner seperata drivisar via Epsons hemsida... När jag väl ska skriva ut får jag nämligen bara meddelande om nåt NT ACCESS ERROR. Grymt irriterande - fattar ingenting!

Förslag? Funderar på att dela ut skrivaren via Macen istället eller helt enkelt koppla in skrivaren via en USB hub så att både PC:n och Macen som står här oss mig kan ansluta till den. Vet dock inte om det verkligen kommer att fungera. Jag kommer hursomhelst försöka

Hej

Prova att välja tillverkare ESP från listan och välj Epson därefter i undermeny.
Works for me

//johan

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-09-09 20:51

Jag har haft samma problem, jag gav upp tillslut, men nu har vi ingen PC i näverket längre så det kvittar för mig, men
att dela skrivare med PC har jag märkt kan vara ett riktigt helvete, vad jag förståt så måste skrivaren klara postscript utskrift för att funka. Eller nåt

  • Medlem
  • 2004-09-10 07:13

IP printing

Har både mac och pc i nätverk, har alltid kört IP printing utan problem....

gäller både system 9.2.2/ -Jaguar-Panter-XP-win98

1
Bevaka tråden