Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport + Cube

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 10:43

Jag tänkte beställa en iMac G5 med Airport samt en Airport Express basstation. Kruxet är att jag också har en Cube, som jag vill använda ihop med Airport Express. Den kräver väl, såvitt jag har fattat saker och ting rätt, ett gammalt Airport-kort (11 Mbit). Finns de att få tag i? Var?

Ja, det är det gamla AirPort som gäller. De går inte att köpa nya längre. Så det är begagnatmarknaden som gäller.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 13:35

Hur funkar det med externa lösningar som D-Link DWL 122 USB till Airport-adapter eller DWL-810+ Ethernet till Airport-adapter? Någon som har testat?

USB fungerar generellt inte. Kräver speciella drivrutiner. DWL-810+ har väl lite bättre förutsättningar (inga drivrutiner). Där har jag hört folk som det fungerar utmärkt för. Andra inte. Att jaga rätt på ett AirPort-kort är helt klart värt det om man är lite estet. Och det är man väl om man kör Cube?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 14:14

Tack för informationen. Jag håller med dig om den estetiska aspekten. Jag får helt enkelt försöka att nosa rätt på ett begagnat kort.

1
Bevaka tråden