Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Edge

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu en nokia 6230 och undrar vad som behövs för att använda Edge!? Finns det överhuvudtaget stöd i Sverige för det? Försökt hitta info men...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 11:39

Edge eller EGPRS stödjs väll inte i dag av någon opratör men jag har för mig att telia är väl ändå dom som snackat mest om det i och med att dom inte fick någon egen UMTS licens, men i och med sammarbetet med tele2 är det väl inte lika akut längre. I och med ut byggnads kraven för umts tror jag inte Edge är så hett i just sverige då det inte (tror jag) ut ökar talkapaciteten. Utan man vill fålla in användarna i 3G (UMTS) i stället

//Daniel

För en privatperson som vill kunna använda mobilen som modem är inte 3G ett alternativ och faktiskt rätt absurt med tanke på pris per mbit. Vore det lite snabbare med vanlig uppringning så är uppringd modempol helt ok kvällar o helger prismässigt. synd... och lite synd att konsumenter inte sätter press på 3g leverantörerna. Betalar gärna mer för telefon och mindre för användandet...

1
Bevaka tråden