Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 – Flipp eller Flopp

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kommer nya iMac G5 att sälja bra eller dåligt? Gör din bedömning från 1 till 5.

1. Väldigt dåligt
2. Ganska dåligt.
3. Varken bra eller dåligt.
4. Ganska bra.
5. Väldigt bra.

Kom igen nu, 1-5!

  • Medlem
  • 2004-09-06 22:41

skapa en omröstning.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 22:41

…mellan 4 och 5…
…säg 4,7338 ungefär…

  • Medlem
  • 2004-09-07 00:05
Ursprungligen av Pär:

…mellan 4 och 5…
…säg 4,7338 ungefär…

Var inte så snål! 4,74 tror jag!

Ursprungligen av Giggs:

Var inte så snål! 4,74 tror jag!

4.5 fast den hade ju kunnat blivit en 6:a

4.521 exakt tror jag

Vad löjligt överens vi är - jag säger också något mellan 4 och 5.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2004-09-07 00:21

fyra komma trettiotre

  • Medlem
  • 2004-09-07 00:24

Fyra rakt av.

5ex. Flipp.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 13:03

Jag tror definitivt på en hit. 4,5, typ.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 13:32

Den är redan en hit... Undrar hur många som beställt _egentligen_
dock här på 99, väldigt många röstade för "Ja, jag köper"... men i
realiteten då? Jag har iaf beställt...

Ursprungligen av Ian Curtis:

Kommer nya iMac G5 att sälja bra eller dåligt? Gör din bedömning från 1 till 5.

1. Väldigt dåligt
2. Ganska dåligt.
3. Varken bra eller dåligt.
4. Ganska bra.
5. Väldigt bra.

Kom igen nu, 1-5!

Jag tror benhårt på 4,5. Alltså: Ganska Väldigt Bra!

And the Lord spake, saying, 'First shalt thou take out the Holy Pin. Then, shalt thou count to three. No more. No less. Three shalt be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three. Four shalt thou not count, nor either count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out. Once the number three, being the third number, be reached, then, lobbest thou thy Holy Hand Grenade of Antioch towards thy foe, who, being naughty in My sight, shall snuff it.'

Jag dock en på fyra. Jag tror dom riktar sig lite väl mycket mot "iPod-pc-gänget" i sin marknadsföring, fast iofs, det är kanske det segment som behöver uppmärksamheten, vi andra vet ju om hur fin den är!

  • Medlem
  • 2004-09-07 21:36
Ursprungligen av johan dansk:

And the Lord spake, saying, 'First shalt thou take out the Holy Pin. Then, shalt thou count to three. No more. No less. Three shalt be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three. Four shalt thou not count, nor either count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out. Once the number three, being the third number, be reached, then, lobbest thou thy Holy Hand Grenade of Antioch towards thy foe, who, being naughty in My sight, shall snuff it.'

Woe to you o earth and sea
for the devil sends the beast with wrath
because he knows the time is short
Let he who hath understanding
reckon the number of the beast
for it is a human number
it's number is six hundred and sixty six.

[gif]rockande smileyband[/gif]

Jag tror den kommer att sälja väldigt bra. Med ny design, aggressiv prissättning och den magiska beteckningen "G5" är det en väldigt lockande produkt för många. Kan tänka mig att den kommer att sälja bra både bland konsumenter men även på mindre reklambyråer och liknande där den fulla kraften av en PowerMac inte är nödvändig. Här får man en 17" platt skärm och en G5:a i attraktivt skal för endast 14.000 kr inkl moms (vill man att den ska vara användbar får man dock lägga ut lite mer pengar på mer minne, 256 MB är på tok för lite).

Det enda som kan störa framgångarna är om Apple får leveransproblem (men det har ju aldrig hänt förr, va? ) eller om folk i ännu större utsträckning vill ha bärbara datorer.

En femma från mig alltså. Sen är ju alltid en definitionsfråga vad "väldigt bra" är. Jag vet inte exakt vad siffrorna ligger på för iMag G4, men jag tror iMac G5 kommer att sälja bättre och av bedömare räknas som en hit.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 14:32

3,5 -4 Synd att man inte har roligare grafik kort , Det är en risk att bygga in sig i så fin utrusting så som 20 tums skärm, men visst e den läcker. Perfekt instegs mac om man inte köper en bärbar..

//Daniel som ofta är snål med betygen

G5 kommer utan tvekan att sälja bättre än G4.

Jag bara väntar på att min eMac skall vägra starta... sedan skall jag vänta in alla rapporter om barnsjukdomar, brister etc (vilket jag missade när eMacen köptes!). Därefter blir det troligen en 20" iMac på skrivbordet.

Ursprungligen av charger68:

Jag bara väntar på att min eMac skall vägra starta... sedan skall jag vänta in alla rapporter om barnsjukdomar, brister etc (vilket jag missade när eMacen köptes!). Därefter blir det troligen en 20" iMac på skrivbordet.

Samma här

Man ska aldrig köpa nya grejer när de är helt nya.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-09-07 16:54

4.008.
Jag köpte första PM 6100 bytte sedan mot första G4 350 MHz. De har funkat bra och givit stor utdelning. Nu är det dags för en G5:a. Däremot har det varit lite strul med G4 400 MHz, men den funkar fortfarande efter lagningarna.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 14:52

3.5 tror nog apple kommer kränga ett par st. mellan 1 och 123109312431 maskiner.. d tror jag.

Den lär sälja bra, en f y r a från mig. Bygg in en TV-tuner och en iSight i den så får den en femma...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-07 19:05

Den är snabb, skärmen är såvitt jag kunde se bättre än på tidigare modeller och priset är rätt. Så visst: den kommer att sälja bra, me bara under förutsättning att den inte strular och att Apple verkligen kan leverera grejorna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-07 20:43

5:a tycker jag. Är faktiskt lite sugen på en själv. Tror dock att jag ska köpa en bärbra dator eller det var det jag tänkte fram till iMac G5 släpptes.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 20:56
Ursprungligen av acke:

5:a tycker jag. Är faktiskt lite sugen på en själv. Tror dock att jag ska köpa en bärbra dator eller det var det jag tänkte fram till iMac G5 släpptes.

Du är inte ensam om den reaktionen - en bra väska till iMacG5 och det blir en sån…

  • Medlem
  • 2004-09-07 21:02

4,3 dårå'

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-08 08:47

Fyra, Noll Och Noll [piiip]

stark fyra från mig. om jag inte hade min nya (med mina mått mätt...) iBook skulle jag nog frångått principen att inte köpa rev a från apple. det kliar i fingrarna på mig, och jag är helt övertygad om att det kliar i många fingrar runt i världen.

  • Medlem
  • 2004-09-08 11:23

En fyra från mig. Skulle ha beställt en idag om de kunde leveraras omdelbart... Behöver en ny, icke-krånglande dator att göra ett panikjobb på. Men hinner inte vänta.

Sedan tror jag att Apple skulle kunna kränga mängder med maskiner om man återgick till lite roligare färgsättning, typ iPod mini. Originalet blev ju en succé mycket beroende på att den inte såg ut som en traditionell beige burk. Fast jag vill ha en powerbook-silverfärgad så den passar i vardagsrummet.

Bevaka tråden