Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Redirecta portar i OS X

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, vad ska jag skicka för syntax till natd/ipfw, samt vart tusan ligger scripten som ger dem syntaxen ?
Låt säga att jag vill redirecta port 666 till den interna IPn 192.168.2.18, extern IP 192.36.125.18 (www.sunet.se)
Gjorde en sökning på forumet, men det gav mig inget, det värsta är att jag borde kunna detta iom att jag satt upp redirect med natd/ipfw tidigare på en BSD4 maskin

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 22:05

Geee...
Man ipfw var inte så kul, men man natd (som jag antar du skall ha - just öppna 666 utifrån finns ju enklare sätt än ipfw om du inte bara skall tillåta sunnet) var om möjligt ändå värre…
Tror inte de ligger som skript utan som kompilerade binärer… …så jag vet inte hur ändringar står sig…

Men allvarligt - jag vet inte

Jag blir inte riktigt klok, känns som det är ungefär samma fel som då man inte kompilerat in "divert" stöd i BSDkärnan

"natd: unknown service en0/divert"

Hinner inte labba mer med detta just nu då jag måste plugga inför semester3 provet i CCNA, men ni får gärna tillföra något ifall ni vet hur det funkar, jag läser så snart som jag har möjlighet

1
Bevaka tråden