Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook Pismo på TV fungerar! ..men..

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...läste ett knep på detta forum hur man lyckas koppla sin PB till Tv:n.. och det funkade!
Men... när jag vill spela DVD vill den inte... (DVD fungerar annars helt ok på PB-skärmen)
"videodrivrutinen behöver mera minne.." hur får man till det i OSX?

Det är nog grafikminnet som menas. Kör du med både intern skärm och tv:n? I så fall är det så att DVD-spelaren bara kan användas när en skärm är ansluten. Stäng locket, låt datorn gå i vila, och väck den sedan genom att koppla in ett USB-tillbehör, lämpligen en mus. Locket ska fortfarande vara stängt. Nu ska enbart TV-n visa bild, den interna skärmen är svart. Ska du köra såhär längre stunder bör du öppna locket på pismon, så det inte blir värmeskador på skärmen.

När du är klar lägger du datorn i vila, kopplar bort TV-n och så är det klart.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 17:41

Hmm... min lilla pismo fixar två skärmar + dvd utmärkt... min setup är med den interna skärmen på 1024x768 (tusentals färger) och teven med max 640x480 (miljontals färger)... OSX.3... men det funkade även bra med OSX.2 (fast då behövde teven vara huvudskärm).

Okej, det kan alltså gå beroende på upplösningen. När jag kopplade in min pismo till en extern skärm, kunde jag bara öppna DVD-spelaren i 1280x1024 eller lägre. Fast det gick nog i högre upplösningar i Panther, minns inte så noga.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 18:50

jo man kan ju gå skapligt högt i upplösningarna men det tär på videominnet...

Fast jag personligen ser inget positivt att gå på en högre upplösning på en teve... när det blir smått så är det otroligt svårt att se med mina dassiga ögon.

Sen vill jag ju också lägga med det vanliga och säga att pismon är nog den i särklass bästa maskinen apple släppt ifrån säg när det gäller kvalite och extrem härlighet i användandet...
I like my pismo

ja Pismo är skön...

...tack för hjälpen.. och jag håller verkligen med föregående talare... Pismo är suverän!

Ursprungligen av MaickeMac:

...tack för hjälpen.. och jag håller verkligen med föregående talare... Pismo är suverän!

Jag håller också med!!! Min fick häromveckan en ansikts(?)lyftning, i form av ett nytt batteri och fyra gummifötter.

(Batteriet var ett Newertech 6600 mAh, och det var minsann äkta gummipluppar, inget IKEA-hittepå!)

1
Bevaka tråden