Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DI-624+ problem!!!

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej
Har nyss införskaffat mig en d-link wirless router..
ska nu försöka konffa den men det går ej!

Den är kopplad från cabel modemet till routern sen från router wireless till mit airport kort..!?

Man ska ju gå in på 192.168.0.1 o konffa den.. men det går ej man skall skirva in admin som user sedan ska man vara inne men..: The name or password entered for area “DI-624+” on 192.168.0.1 was incorrect. Please try again.

HelP!+

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-06 16:44

Prova att stoppa in en nätverkskabel direkt i routern från datorn, utan att koppla in det andra.
Kan vara en bra start för att minska felsökandet.

när jag kör dator-router med kabel kan jag inte ens hitta nått!!

Hmmm.. jag får iaf kontakt med den genom airport kortet... och den fungerar om man kablar mellan dator-router-modem...

men jag kommer fortfarande inte in i config grejjen! står samma sak hela tiden... hur ska jag göra... nån som vet?!

Prova att göra en reset. Litet hål där du stoppar in ett utvikt gem eller liknande om jag inte minns fel.

// Danne

Provat

och lösenordsfältet lämnar du förstås tomt?!

jepp!

och provat med både Safari och IE

Mycket märkligt! Då har jag nog inget bra tips.......Du får ju bevisligen kontakt med routern eftersom du kommer till inloggningen.

Jag konfar min med safari så det ska fungera......bara så att du vet.

ok.. hmm ska dra till en vän o prova med en pc o se om det fungerar..

Rapporterar om hur det gåär med det.. hejs vejs!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 17:45

hmm... kanske minns fel men skulle man inte skriva in 1234 som lösen och admin som användare...

Jag har en 624+ och vill minnas att det fanns ett default-lösen när man startade den första gången. Har inte grejorna här så jag kan inte kolla men står det inte i bruksanvisningen?

Jag är nästan säker på att det var "blankt" lösen vid första inloggningen på DI-624.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 22:32

Oups....

har provat 1234 o diverse annat.. men det fungerar inte!!
Blir snart galeN!

Har du ringt supporten?
Det verkar vara ngt mjukvarufel.
Har en 624, inloggningen är admin och "blank" som default.

hmm.. ska prova ominstallera osx.. kan vara min jävla ibook som muppar.. ska no lämmna in den för support imorgon
! så jag ska nog prova o ominstallera ikväll..!

hmm

hej!

Nu har jag kommit in routern.. men mer fel! Jag kan ej surfa trådlöst?!

Vad kan vara fel.. vet nån?

Hmm verkar vara nått med dhcp'n... Den får ingen adress från själva cabel modemet.... (WAN)

Men när jag sätter in cabeln från modemet direkt till datorn så fungerar det!
vad jan man göra?

Senast redigerat 2004-09-07 21:14
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-07 22:29

Boota om modemet efter att du anslutit det till routern. Det kan ju vara så att modemet är låst mot MAC-adressen på din dator.

Nope

Verkar ej fungera.. samma sak.... ;(!!

bifogade en fil... så står det i status fönstret...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-07 23:03

Vad har du för isp? Chello? Com hem? Det spelar iofs inte så stor roll, låt modemet vara strömlöstt en stund och se om Dlinken därefter kan få ip.

Edit: ser nu att det itne hjälpte. Vad har du för kabelmodem? Motorola?

Har tele2... så det ska inte behöva göras någon inställning eller liknande... får prova det.. återkommer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-07 23:05

tele2? ADSL? Jag trodde att du hade kabelmodem, sorry Hm, hör efter med deras support för säkerhets skull.

...och kabeln mellan modemet och routern är ok?

tele2 kabel! jepp kabeln e ok.. kör med den nu direkt till datorn!

Det går inte att köra 624+ tillsammans med Alcatel Speedtouch modem (och möjligen några andra modem) om du kopplar ihop dem med en vanlig Ethernet-kabel. Du måste ha en kabel med omvänd polaritet.
I den här tråden finns det instruktioner hur du gör en sådan kabel. Alternativet är att ringa till D-Links support och klaga så skickar de en ny kabel.

hmmm.. jag har ingen alcatel modem!? det är en Coresma Nemo... tror jag den heter... så...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-07 23:30

Hmmm, det där borde ju fungera. Nemo-modemen brukar inte ens behöva startas om. Knasigt. Kolla kabeln ändå, det kan ju vara samma problem som med alcatel-modemen.

hmmm.. ska pilla lite!

Bevaka tråden