Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar Microsoft Wireless Bluetooth Mouse på Mac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur det förhåller sig? Microsofts sida nämner visserligen inget om Macstöd, men det är ju inte att lita på. Det jag är intresserad av är om alla knappar etc funkar.

http://www.microsoft.com/products/info/datasheet.aspx?view=46&pcid=b77c4b3c-3387-4ba4-90e5-99ddbf760f67

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-06 08:12

Kolla precisionen också. En del bluetoothmöss har extremt dålig precision. Dock inte den här som funkar ypperligt:

http://www.bluetake.com/Products/BT500.htm

Ja den ser inte så dum ut, men dels vill jag ha en lite större, och sen är jag ute efter de där fram- och tillbakaknapparna som MS-mössen har på sidorna, och som kan programmeras, iaf i de trådbundna mössen från MS

Men om man nu köper en ny iMac så vill man ju slippa sladdar, men byta ut original enknappsmusen är ju ett måste, för mig iaf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-06 08:34

Bluetoothmus är kanonbra, åtminstone om man har en bärbar dator. Finns det ingen info från Microsoft om musen funkar med Mac OS X?

Men kolla som sagt precisionen. Jag testade Macallys bt-mus nu på Apple Expo och den höll inte måttet. Mycket ryckig! Sen finns ju Logitechs bt-mus, men basstationen/laddaren till den funkar dåligt med Mac. Synd att Apple lever kvar på 1984 års nivå när det gäller möss.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-06 08:40

Funderar på Logitechs ny Lasermus, den har en hel hög knappar.
Laddningsställ och laddmätare.
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=3,CONTENTID=9043&ad=emea_sept#1

Logitechs lasermus är ju inte bluetooth vad jag förstår, och som Mondo säger så funkar ju heller inte deras bluetooth-variant fullt ut.

Apples egna kan man glömma, det där är någon såndär dogmatisk grej, att bara ha en knapp. Mac-talibanism på högsta nivå

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 09:11

Om jag inte minns fel, fungerar inte Microsofts Bluetooth-mus och tangentbord med Mac:en eftersom MS använder en egen "basstation" som i sin tur kräver speciella drivrutiner. Inge riktig Bluetooth alltså.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-06 09:27

BT är nog inte riktigt moget till möss/tgb ännu. När det gäller sånt tar jag hellre RF och en basstation.

Men i så fall kör jag hellre med sladd. Tänk bara hur fruktansvärt fult det skulle bli med någon basstation precis intill en ny iMac.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-06 10:04

Microsoft® Wireless IntelliMouse® Explorer for Bluetooth™ fungerar med alldeles utmärkt med OSX. Däremot så är den inte skön att hålla i och den har dålig avläsning av ytan precis som många av deras andra möss. Det finns även drivrutiner att ta hem direkt från Microsoft, men de är väl gömda så leta noga.

Köp Logitech eller nåt annat.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 10:08

Tror man kan säga att både logitech och ms bluetoothmöss funkar med OS X, men man kan inte använda deras "bluetoothlåddor" och man kan inte använda alla knapparna.
Så om de funkar eller inte beror på vart man drar gränsen för funktion.
(Gäller i vart fall logitech, motsv. info om ms finns säkert oxå...)

  • Oregistrerad
  • 2005-03-17 17:39

Har MS Elite BT-kittet med Keyboard o mus, får dock inte musen att funka?? Har den senaste iBooken med inbyggd BT.

Ngn som har ngt tips?

1
Bevaka tråden