Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa mobilen för iSync

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-04 14:39

Hej!
Jag står inför att köpa en ny telefon snart, och jag funderar på vilken.

Vilken telefon har det bästa stödet för iSync? Modeller som jag kollat på är Nokia 6600, SE T630, SE K700, SE S700. Även de nya Nokiorna verkar intressanta (6260, 6170), samt 6170.

Vill gärna att den hanterar bilder till kontakter tillsammans med adressboken, att kameran inte är helt värdelös (fast det är inget krav), att den kan synka via BT.

Vad tror ni? Förslag på andra lurar än de som jag nämnde är förstås välkommet!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-04 19:24

T630 synkar inte bilder ihop med kontakter, men är annars rätt perfekt ihop med iSync.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-09-05 03:01

3G-mobilen Motorola A835 hanterar bilder till kontakter, fungerar med iSync och har Bluetooth (och USB). Även deras V600 har Bluetooth.

Jag har en enklare Motorola-lur som saknar Bluetooth, men har USB.

Senast redigerat 2004-09-05 09:16
Ursprungligen av JonesH:

Hej!
Jag står inför att köpa en ny telefon snart, och jag funderar på vilken.

Vilken telefon har det bästa stödet för iSync? Modeller som jag kollat på är Nokia 6600, SE T630, SE K700, SE S700. Även de nya Nokiorna verkar intressanta (6260, 6170), samt 6170.

Vill gärna att den hanterar bilder till kontakter tillsammans med adressboken, att kameran inte är helt värdelös (fast det är inget krav), att den kan synka via BT.

Vad tror ni? Förslag på andra lurar än de som jag nämnde är förstås välkommet!

Jag har en Z1010, och den fungerar alldeles fantastiskt med iSync. Se bara till att du kör senaste firmware i den, eftersom en del (däribland min kompis) har misslyckats att få den att synca kalenderhändelser och det enda som skiljde var att han hade äldre firmware i sin telefon.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-05 15:23

Fantastiskt?

Ursprungligen av lokedhs:

Jag har en Z1010, och den fungerar alldeles fantastiskt med iSync.

Har du fått adresser (dvs gata osv), info-fältet samt bilder för kontakter att överföras? Funkar inte vad jag vet, eller behövs någon inställning/firmware. P900/910 skall detta funka med. Använder denna info mycket och saknar detta i T68i.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-05 09:46

K700 funkar klockrent....

Ursprungligen av heiko:

K700 funkar klockrent....

K700 hade varit bra om den varit 3G. Tycker nog att det är lite dumt att köpa en 2G-telefon idag, speciellt med tanka på hur effektivt en mac fungerar med dem. Jag var i Frankrike i somras utan 3G-täckning, och det är enormt olidligt att surfa utan.

  • Medlem
  • 2004-09-05 10:39

Min Z1010 synkar inte bilder till kontakter i addressboken, så den kanske inte är nåt bra val om du specifikt är ute efter det.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-05 12:49

Asså att den synkar bilder är inte huvudkravet. Mest att den ska funka bra.

En Z1010 skulle jag köpa på direkten om det var för att a) den är liite stor b) Den är myycket för dyr.

Fattig student som man är är det inget riktigt alternativ att lägga ner 7000 på en telefon.

3G är inte heller nåt superkrav. Visst, det vore bra, men det blir dyrt med telefon och abbonemanget.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2004-09-05 14:54

z600 kanske inte är att välja framför 1010'an, men den fungerar faktiskt riktigt bra med iSync. Har inte haft problem en enda gång och jag synkar ofta flera gånger per dag. Bra telefon i övrigt också, kan jag tillägga. Utom kameran. Den är ett skämt.

-- Patrik

1
Bevaka tråden