Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

rosa skärm på PB Pismo

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte nyligen en PB Pismo från Macskroten, enl. dem i mycket bra skick så när som på batterierna och DVD Rom-driven. Men skärmen är helt rosa ett tag efter start eller uppvakning och först efter några minuter börjar den se normal ut, fast ljussvagare nedtill och med en svag rosa ton.

Nu undrar jag: är detta början till slutet på skärmens livslängd?

Ja, eller åtminstone bakgrundsbelysningen. Min pismo är likadan, fast bara sällan, vid låg ljusstyrka. Det ska tydligen sluta med att hela skärmen är rosa.

Man kan, med lite pill, byta bakgrundsbelysningen, eller så kan man byta hela LCD-panelen, vilket blir enklare, men dyrare.

  • Medlem
  • 2004-09-04 07:19

"Nu undrar jag: är detta början till slutet på skärmens livslängd?"

Japp, nog är det så... Har läst om detta tidigare på amerikanska forum. Men det beror på vem som gjort själva lcd-skärmen, alla Pismos drabbas tydligen inte av detta. (Precis som det klassiska Pismo DVD-problemet) Min är också lite rosa i skärmens nederkant vid uppstart, men det försvinner efter ca 20 sek så det är inget jag stör mig på, än så länge... Efter nära nog konstant användning i 3 år och 8 månader så accepterar jag att Pismo börjar bli lite trött i skärmen.

tack för hjälpen

nu får jag vända mig till macskroten och försöka få lite pengar tillbaka. för om de inte är helt färgblinda på REDA-gruppen så borde de naturligtvis ha angett skärmfärgen innan köpet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-04 22:09

Hur gick det? Fick du pengar tillbaka?

1
Bevaka tråden