Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Denna reklamfilm skulle jag vilja se på svenska kanaler

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2004-09-03 19:59

http://www.apple.com/imac/video/320.html

Håller ni inte med om detta.

Det skulle vara kul att se den dubbad..hehe

Första delen av filmen innan snacket börjar skulle sitta fint som TV reklam, annars blir nog reklamen lite väl lång och dyr...

Den där rullande under "prime time" på tv skulle nog öka försäljningen rätt bra för Apple.

kolla in hur välgjord den verkligen är.
Klippen är totalt synkade med musiken.
den avskalade layouten som går ända till att alla är enkelt klädda i T-shirt (förutom musikerna).

Apple har ju startat en helt egen reklam-stil som känns igen på en gång.

Det skulle nog vara värt pengarna att sända den i svensk tv också (möjligtvis lite bantad)

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2004-09-04 10:59
Ursprungligen av mrsandin:

Första delen av filmen innan snacket börjar skulle sitta fint som TV reklam, annars blir nog reklamen lite väl lång och dyr...

Den där rullande under "prime time" på tv skulle nog öka försäljningen rätt bra för Apple.

Den skulle ju kunna delas upp i flera episoder typ t.ex Volvos reklamfilm för V40 The inside story.

Den visades om och om på expot på projektor i Apples monter... Snyggt.

Mnja.. visst är den OK att titta på men 2 minuter och 30 sekunder är nog bra magstarkt att få folk att sitta stilla i

Ursprungligen av [email protected]:

Mnja.. visst är den OK att titta på men 2 minuter och 30 sekunder är nog bra magstarkt att få folk att sitta stilla i

Ta med de 30 första sekunderna.. det räcker!

Men det här är ju ingen reklamfilm. Det är en produktlanseringsfilm. Jag ser inte hur någon del av filmen skulle kunna passa som reklamfilm. Apple har gjort bra mycket mer säljande filmer än så här!

Ciryon

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-04 00:40

Riktigt snygg reklam. Men de borde ha instrumental musik i början, sångandet/rappande distraherar tittaren från att läsa texten ordentligt...

Ursprungligen av xevve:

Riktigt snygg reklam. Men de borde ha instrumental musik i början, sångandet/rappande distraherar tittaren från att läsa texten ordentligt...

mike oldfield ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-04 13:56
Ursprungligen av Johan Sjöholm:

mike oldfield ?

Tja, Mike Oldfield kanske är den enda instrumentala musiken du har hört, men det finns bra mycket mer

Ursprungligen av xevve:

Tja, Mike Oldfield kanske är den enda instrumentala musiken du har hört, men det finns bra mycket mer

Judas Priest - Battle Hymn ^^

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-04 02:46

Som reklamfilm är den, precis som nån påpekade, allt för lång, men som produktlanseringsfilm är den klockren! Att man gillar Black Eyed Peas lite smått gör inte saken sämre heller

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-09-04 13:36
Ursprungligen av Spiken:

Som reklamfilm är den, precis som nån påpekade, allt för lång, men som produktlanseringsfilm är den klockren! Att man gillar Black Eyed Peas lite smått gör inte saken sämre heller

Låten heter ju föresten "Let's get retarded" i original, inte "Let's get it started", och resten av texten påskiner även att det är "retarded" det handlar om, inte "started".

Jag undrar om "it started"-versionen av låten togs fram av detta skäl, eller om det bara var en bekväm tilfällighet att en sådan version också fanns. Har även sett att "Let's get it started" spelas på MTV/ZTV, men den kan ju ha lanserats för att det inte skulle bli lika uppenbart att låten anpassats för Apple's räkning?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-09-05 10:35

Spritreklam för alkoholister.

Boring boring boring, gjorde fångade inte mitt intresse öht.
Parallellen men iPod känns långsökt och mest ett försök att rida på en framgångsvåg.

Ursprungligen av bstark:

Boring boring boring, gjorde fångade inte mitt intresse öht.
Parallellen men iPod känns långsökt och mest ett försök att rida på en framgångsvåg.

Skrämmande många som jag visat iMac G5 för (på bild) har tyckt att det var en "häftig skärm"... så det skadar inte att ha med "from the company that brought you the iPod..."

Märks att jag börjar bli gammal - på mig har filmen exakt motsatt effekt mot vad den är tänkt för - den lyckas nästan övertala mig att INTE köpa den!

Helkass film för såna som jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-07 02:11

Tycker också att paralellen med iPod är lite löjlig. De är ju inte helt jämförbara grejer. En iPod är rätt betydelselös manick i jämförelse med en iMac.

1
Bevaka tråden