Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med svarta områden på Tibook skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-31 08:16

Har problem med svarta randiga områden på min skärm, misstänker att någon hårdvara rasat eller åtminstone inte fungerar som den ska eftersom problemet kvarstår efter ominstallation.
Har inte bytt eller lagt till någon hårdvara. Kör 10.3.5 har 512mb i RAM.
Tips någon

/thomas

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-03 15:30

Ifall någon undrar så har jag identifierat felet, genom att helt enkelt letat rätt på hardware test skivan. Testet visade att grafikkortet av någon anledning lagt av.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-10 17:27

Efter att ha hört runt lite visade det sig att den rep. som erbjuds och görs är att hela logik kortet byts till den ringa kostnaden av sisådär 10000 kr. För att ha någon som helst nytta av min relativt nya datorer har jag valt att försöka lära mig openbsd och installera det på den. Under tiden jag lekte med datorn, som pga av felet ger en väldigt randig skärmbild även icke grafiska miljöer, visade det sig att då och då blir skärmen helt svart och inte randig precis som om det bara vore ett glapp någonstans. Är det någon som har tipps om var man kan misstänka att problemen sitter, eller kanske det kan vara damm ???

Om du inte har tappat maskinen i backen, eller misshandlat den på något annat sätt erbjuder Apple flat rate-reparation när datorns garanti gått ut. Minns inte exakt vad det ligger på med det är omkring 3.000:-.

Är det glapp någonstans finns det dock risk att du inte kan få flat rate utan åker på fast tariff, i ditt fall den högsta av fyra eftersom logikkortet är inblandat.

1
Bevaka tråden