Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpt amerikansk iBook: laddare?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Fick min bärbara ibook 700 mhz idag med laddaren som ser ut såhär:
http://dashmade.com/ebay/dashmade/pictures/G4.JPG

Frågan är nu vad man ska göra för att kunna ladda den, verkar inte gå att sätta i en sådan där svart vanlig AC-sladd mellan den o väggen som man kan göra med iPod...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 21:27

Läs på adaptern, står det att den klarar 220V@50Hz så är det bara att stoppa i en kontakt adapter.

Ursprungligen av emilsson:

Läs på adaptern, står det att den klarar 220V@50Hz så är det bara att stoppa i en kontakt adapter.

På den bifogade "saken" står ingenting, men vet att den kommer från en gammal skrivare..

Laddaren som jag har, kommer från USA som ser ut som http://dashmade.com/ebay/dashmade/pictures/G4.JPG står det på: AC 100-240V 50-60 hz91-124VA, output 24 v streck med prickar under och 1,875A

Funkar att sätta ihop o ladda??

Hör med din lokale Applemånglare. Det går att få sladden som reservdel, om man vill ha originalutförande -- iMac G4 har samma kontakt som adaptern. Annars är det bara att skaffa en trepolig sladd med rundade hål, eller vad man ska kalla det, hos lämplig elektronikhandlare.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 21:48

AC 100-240V 50-60

Skaffa en amerika -> europa eller vice versa, beror lite på hur man ser det, kontakt adapter så funkar det kanon, finns på clas ohlson för en väldigt billig penning.

vet inte om ni hann läsa mitt meddelande eller inte innan ni skickade.. hoppas det går med dessa två, genom att koppla ihop de..

eller?

Senast redigerat 2004-09-02 22:18
  • Oregistrerad
  • 2004-09-03 09:09

Jag har en amerikansk powerbook och kan intyga att din adapter kommer funka bra, det är bara att skaffa en sladd som passar in i adaptern, kan köpas på många elektronikaffärer, sen är det lugnt.

/S

Ursprungligen av smozle:

vet inte om ni hann läsa mitt meddelande eller inte innan ni skickade.. hoppas det går med dessa två, genom att koppla ihop de..

eller?

Ursprungligen av svantet:

Jag har en amerikansk powerbook och kan intyga att din adapter kommer funka bra, det är bara att skaffa en sladd som passar in i adaptern, kan köpas på många elektronikaffärer, sen är det lugnt.

/S

Mm det stämmer, testade igår kväll och det fungerade väl... älskar redan min lilla ibook!

1
Bevaka tråden