Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med DI-604 (mac&pc nätverk)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte få det att gå ihop. När båda datorerna är kopplade till routern och modemet så funkar ingenting, däremot fungerar båda om de är direktkopplade till modemet, men då har man ju liksom en dator som inte kommer ut på nätet...
Totalstrul, det funkade perfekt med den gamla 604-routern, som tyvärr begick självmord för nån månad sedan.

Jag står helt rådlös och är tacksam för all hjälp.

Vad har du för isp?

kan det vara så att du tex har telia? då måste du ju release ditt gamla ip när du byter från en router till en dator eller byter internet mellan dator och dator och sen renew. Det här är inte direkt mitt område, men kanske funkar?

Ja, jag har faktiskt telia. Hur releasear man sitt "gamla IP" då?

Är inte 604 den modellen med kombinerad modem/router/trådlös basstation i samma enhet? I så fall, hur kan datorerna vara direkt-kopplade till modemet?

PS. Du släpper ditt gamla IP genom att stänga av modemet i minst 20 minuter. Om det nu är det du vill...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-09-01 21:57
Ursprungligen av Michael Nord:

Är inte 604 den modellen med kombinerad modem/router/trådlös basstation i samma enhet? I så fall, hur kan datorerna vara direkt-kopplade till modemet?

Nix, bara router/brandvägg

1
Bevaka tråden