Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacSupport öppnar butik i centrala Malmö

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu är det klart.
Vi öppnar Apple Pro Store på Djäknegatan i Malmö inom kort.
Kontoret flyttar från Skeppsbron till korsningen Djäknegatan-Baltzargatan och öppnar samtidigt en centralt belägen samlingsplats för Mac orienterade produkter.
Samma telefonnumer som tidigare.
Samtidigt söker vi efter butiksansvarig och butikspersonal med stort Mac kunnande.
För frågor om tjänsterna, skicka ett e-post till m.billgren@macsupport.se eller till m.jergmo@macsupport.se.
Vill du veta mer om MacSupports strategi och planer i Skandinavien, kontakta antingen Mats Billgren, regionchef eller Håkan Wallén, VD, h.wallen@macsupport.se.
/Mats

Intressant, jag kommer ner om några dagar och hälsar på

Ursprungligen av Björnström:

Intressant, jag kommer ner om några dagar och hälsar på

--- söker du något av jobben eller vill du bara se hur vi har det /Mats

Senast redigerat 2004-08-31 16:27
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-31 16:27

Oh, så trevligt med mer Pro Stores i Sverige! Bra! Bra!

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-08-31 17:14

Hur snart är "inom kort"? Handlar det om dagar eller månader?

Ursprungligen av Mattias L:

Hur snart är "inom kort"? Handlar det om dagar eller månader?

-Preliminär datum är den 1/10, men tror inte att byggarna hinner så vi siktar nog på den 1/11.../Mats

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-09-01 13:53
Ursprungligen av MacSupport Malmö:

-Preliminär datum är den 1/10, men tror inte att byggarna hinner så vi siktar nog på den 1/11.../Mats

Skynda-skynda!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-08-31 19:20

Ahhh, trevligt!

JohanK says: Ahhh, trevligt!

Yeah right, Johan...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-01 12:50
Ursprungligen av sjovall:

JohanK says: Ahhh, trevligt!

Yeah right, Johan...

Va? Jag menar vad jag säger. Det finns utan tvekan rum för en Concept Store till i malmö.

Ursprungligen av JohanK:

Va? Jag menar vad jag säger. Det finns utan tvekan rum för en Concept Store till i malmö.

Haha, ja det är klart! Glömde jag min smiley innan alltså? Nå, här kommer den:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-01 16:58
Ursprungligen av sjovall:

Haha, ja det är klart! Glömde jag min smiley innan alltså? Nå, här kommer den:

Aha

  • Oregistrerad
  • 2004-08-31 19:35

Bra att ni kommer längre in mot centrum. Ert nuvarande läge ligger lite väl isolerad även om högskolan snart är på plats. Hade varit kanon om ni hade valt Södergatan istället men det är säkert orimliga hyror där.

Ursprungligen av Jedih:

Bra att ni kommer längre in mot centrum. Ert nuvarande läge ligger lite väl isolerad även om högskolan snart är på plats. Hade varit kanon om ni hade valt Södergatan istället men det är säkert orimliga hyror där.

---- Om alla Macägare och blivande Macägare i Skåne lovar heligt och dyrt att alltid handla av oss, så flyttar in på Södergatan. Hyrorna där är inte att leka med. Vi har kollat dessa adresser också med som sagt, det är olösligt med 7.000:- kvadratmetern. /Mats

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-01 13:00
Ursprungligen av MacSupport Malmö:

---- Om alla Macägare och blivande Macägare i Skåne lovar heligt och dyrt att alltid handla av oss,

Vad exakt innebär en Pro Store? Endast för företag eller?
/ Terhi

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-01 13:10
Ursprungligen av Terhi:

Vad exakt innebär en Pro Store? Endast för företag eller?
/ Terhi

Först var det tänk att Inlife, Macoteket och Kullander & Kullander skulle heta Apple Concept Store.
Men av någon anledning som jag inte vet så ändrades detta, och butikerna skulle istället heta Apple Pro Store..

Så deras butik kommer säker också vara öppet för privatpersoner
Dumt att flytta annars

Johan
Kullander & Kullander

Ursprungligen av Terhi:

Vad exakt innebär en Pro Store? Endast för företag eller?
/ Terhi

Absolut inte. Vi kommer att arbeta som en butik och allt vad det innebär.
Överdiskförsäljning med andra ord.
Naturligvis har vi kvar vår företagsfärsäljning och konsultverksamhet.
Du är mycket välkommen att florera i butiken. /Mats

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-01 15:07
Ursprungligen av MacSupport Malmö:

Du är mycket välkommen att florera i butiken. /Mats

Tack! Det ska jag.

Men jag vet inte om jag orkar vänta till november. Får nog besöka Kullander innan dess

/ Terhi

Ursprungligen av Terhi:

Tack! Det ska jag.

Men jag vet inte om jag orkar vänta till november. Får nog besöka Kullander innan dess

/ Terhi

-- Vi finns jnu fortfarande på Skeppsbron med utställningsytor och tillbehör. /Mats

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-01 18:29
Ursprungligen av MacSupport Malmö:

-- Vi finns jnu fortfarande på Skeppsbron med utställningsytor och tillbehör. /Mats

Måste erkänna att jag skäms en aning nu. Hade ingen aning om att ni fanns där. Och jag går ute på TS. Passerar där flera gånger per dag säkert.

Ursprungligen av snutte:

Måste erkänna att jag skäms en aning nu. Hade ingen aning om att ni fanns där. Och jag går ute på TS. Passerar där flera gånger per dag säkert.

-- Antingen får du gå till optiker eller får vi skylta bättre, men nu vet du var vi finns (och vi har kontor i Lund också).... /Mats

  • Medlem
  • 2004-09-02 10:43
Ursprungligen av MacSupport Malmö:

-- Antingen får du gå till optiker eller får vi skylta bättre, men nu vet du var vi finns (och vi har kontor i Lund också).... /Mats

Är det ni som har nära Stadsbiblioteket i Lund? Där har visst legat en ÅF i flera år utan att jag har upptäckt den, förrän jag råkade få nys om den i vintras. Otroligt att nåt kan hålla sig gömt i lilla Lund egentligen. Eller jag kanske också behöver gå till en optiker?

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-09-02 11:35
Ursprungligen av Giggs:

Är det ni som har nära Stadsbiblioteket i Lund? Där har visst legat en ÅF i flera år utan att jag har upptäckt den, förrän jag råkade få nys om den i vintras. Otroligt att nåt kan hålla sig gömt i lilla Lund egentligen. Eller jag kanske också behöver gå till en optiker?

tel 046 150400 till dom bästa gubbarnai Lund vad det gäller Mac & support !!!!!!

Ursprungligen av Giggs:

Är det ni som har nära Stadsbiblioteket i Lund? Där har visst legat en ÅF i flera år utan att jag har upptäckt den, förrän jag råkade få nys om den i vintras. Otroligt att nåt kan hålla sig gömt i lilla Lund egentligen. Eller jag kanske också behöver gå till en optiker?

--
-- Jo, det är vi. Om du dessutom läser lokala tidningar, finns vår annons med varje nummer.
Hur man skall nå alla, vete katten, men vi försöker.
Välkommen in till oss. /Mats

Ursprungligen av Jedih:

Bra att ni kommer längre in mot centrum. Ert nuvarande läge ligger lite väl isolerad även om högskolan snart är på plats. Hade varit kanon om ni hade valt Södergatan istället men det är säkert orimliga hyror där.

Perfekt läge ju! Välkommen till kvarteret!

/malmö dramatiska teater

Ursprungligen av sjovall:

Perfekt läge ju! Välkommen till kvarteret!

/malmö dramatiska teater

-- tackar, vi ses väl då! /Mats

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-09-01 13:38

Bra gäng i Lund och ny butik i Malmö.
bra för oss
hälsning

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-09-02 11:51

Det var på tiden Synd bara att jag flyttat från stan, jag som bodde ett halvt stenkast från den korsningen. Vilkas gamla lokaler är det ni ska ha? Mountain horse?

Hoppas läget fungerar för er. Visserligen mycket bilar som passerar den korsningen men jag är osäker på hur många som går gårförbi och ser butiken av en slump. Fast jag har ingen aning om datorbranschen är en bransch som attraherar spontana inköp.

Ursprungligen av iggy:

Det var på tiden Synd bara att jag flyttat från stan, jag som bodde ett halvt stenkast från den korsningen. Vilkas gamla lokaler är det ni ska ha? Mountain horse?

Hoppas läget fungerar för er. Visserligen mycket bilar som passerar den korsningen men jag är osäker på hur många som går gårförbi och ser butiken av en slump. Fast jag har ingen aning om datorbranschen är en bransch som attraherar spontana inköp.

- Det är i SAS gamla lokeler på bottenvåningen. /Mats

Är det alltså ett kontor och en "centralt belägen" utställningsbutik? Eller hur blir det?

Kul med mer konkurrens i alla fall. Ni har tidigare varit extremt företagsorienterade, vilket gjort att jag handlat mina prylar på andra ställen. Sist (var väl något/några år sedan) jag var inne hade ni inga datorer att titta på alls förutom era egna arbetsdatorer.

Försök ha schyssta öppetider också! De flesta vill kunna titta in i butiken efter klockan 17, och väldigt väldigt gärna på helger.

Ciryon

Bevaka tråden