Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synca LG8110/8120 med OS X !

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På aussie3g.com hittade jag denna svenska användare som tydligen lyckats synka sin adressbok skapligt med Macen och vice versa.

OnSync version 1.6.1 - http://homepage.mac.com/antonioferraioli/

I found this program, and this is what i manage to do with it:

Copy the phone book from the phones SIM-card to my computer, but i can't copy anything from the phones memory.

Copy phone numbers from my computer to the SIM-card.
You have to restart the phone to see the changes on the SIM-card.

The program only copies phone numbers and names, no other information.
If you have more than one phone number for a person in your address book in your computer you will copy the persons name twice (or more) in the phone, same name but different numbers.
If I use the Swedish letters Å, Ä or Ö in a name in the address book on my computer I can't copy the name and number to the phone. If I have it in the phone it will turn up as " ? " or some other strange symbol when i copying it to the computer.
The only number list I can see the numbers in except the SIM-card is the "Emergency Numbers", (I guess they are on the SIM-card.) Haven't tried to change them yet...

-------
LG U8110 - 3 Sweden
Powermac G4 450 MP
Mac OS X 10.2.8
Apple Address Book 3.0.3

The settings I used in the program was:
Mobile type: Generic GSM Phone
Serial device: /dev/cu.usbmodem

Utöver detta så har jag framfört önskemål till Apple om att LG telefonen som är en av de populäraste telefonerna i Europa just nu (i de länder där 3 finns iaf )och absolut bör få stöd i iSync, önskemålet och teknisk information om telefonen är vidarebefodrat till Cupertino av Apple Sverige.

Kan bygga ut lite hur man bör göra efter o själv ha testat..

Serial device: /dev/cu.usbmodem1814
connected to: LG LGE U8xxx (2004-02-25 18.07 Off.Bld 1730 U100_PHONE_WCDMA_4MBRAM)

Så nog hittar den telefonen alltid.. fräscht.

Går o köra med högsta Baud Rate oxo kan tilläggas..
Nu ska vi se vad som händer om man väljer Load numbers from Phone.. hehe

Numrena man får ut var kanske inte i fräschaste laget, hamnar i Adressboken som;

mobile X-TONNPI=128:07350557xx

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-11 19:05

Härligt Jürgen!

Fick min LG8120 igår, dock ingen burk med USB hemma. Ska testa på jobbet asap!

8110/8120 ska också gå och använda som höghastighetsmodem med macen, en italienare som lyckats med det. Finns en länk här på 99mac någonstans..

/Oscar

  • Oregistrerad
  • 2004-09-27 16:23

"LG Phone Manager" som följer med LG u8110 är duktigt buggit, hyfsat snyggt och enkelt interface. Men kasst när det gäller stabilitet, hänger sig osv.

Detta program körs på PC och när jag försöker kopiera över filer (bilder, filmer) från telefonen till datorn så kan den kopiera några sedan tappar den kopplingen mot COM-porten/telefonen vad det verkar. Finns det något sätt att hålla kopplingen levande? Typ pinga telefonen COM port 6.

Någon som lyckas bra med att kopiera från telefon via LG Phone Manager?

  • Medlem
  • 2004-09-27 17:21
Ursprungligen av Jürgen B:

Utöver detta så har jag framfört önskemål till Apple om att LG telefonen som är en av de populäraste telefonerna i Europa just nu (i de länder där 3 finns iaf )och absolut bör få stöd i iSync, önskemålet och teknisk information om telefonen är vidarebefodrat till Cupertino av Apple Sverige.

Bra! Gör det alla ni andra också.

Jag har talat om för 3 att det är dåligt att de säljer telefoner utan något som helst stöd för Mac.

Ni som har experimenterat med OnSync: Hur har det gått? Jag lyckades inget vidare. Programmet får kontakt med telefonen, men sedan tar det stopp. Jag lyckas inte göra något. Ni som lyckas; vad/hur?

Det kan ta lite tid innan Apple levererar iSync stöd för LG U8120, men han som gjort OnSync borde kunna reaghera snabbare. Tala om för honom vad ni vill. Tycker han det låter intressant borde han kunna leverera på några veckor.

/Anders

1
Bevaka tråden