Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WOOHOO!!! Äntligen Powerbookägare!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

JIPPIEEE!!!

ok lite barnsligt kanske, men ni vet ju hur det är när man står där med lådan öppnad och känner doften av ny teknikpryl...

Min härliga PowerBook 15" 1.5 GHz, 5400 rpm, HD, combodrive, 128MB ATI 9700...
Och så kommer den dagen innan jag ska åka till Tyskland i tre månader, jag som ställt in mig på att få den först den 16:e !! gissa om min perfekta packning gick åt skogen.. Hur ska jag nu få med mig en 2,5 kilo tung dator, två LaCie externa D2 diskar, och en mus ?!? 15 kilo max på planet liksom, jaja, finns det hjärterum finns det stjärterum

Men allvarligt, hur får jag över alla inställningar från min gamla dator? Har precis för mig att apple hade nåt program som gjorde sånt automatiskt? Eller var det mellan Windows och OS X?

Gu va gla jag e!!! )

a just det, skärmen är perfekt, inget dött här inte!

Nya macar ska väl ha nåt inbyggt system för att synka från en annan dator. Minns inte riktigt hur det funkade. Annars kan man ju använda Carbon Copy Cloner. TIPS: glöm inte laddaren här hemma i sverige ;-P (har hänt en jag känner, mycket tråkigt)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-31 20:50

Du kan koppla en firewiresladd emellan dem. Första gången du slår på den så kan du välja att du redan har en annan mac & vill överföra users, apps & filer från den via firewire (eller över tp kabeln).

  • Medlem
  • 2004-08-31 22:10

Grattis grattis!

1
Bevaka tråden