Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dual G5 står pall

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte bara säga att vi har väldigt låga värden för processoraktivitet på vår server - en 2x2GHz Power Macintosh G5 med Mac OS X Server - trots att det är en hel del besökare just nu.

Intressant att den verkar vara så okänslig för trafikmängden, forumet laddar ju blixtsnabbt.

"Aktiva användare just nu: 697"

det är väl inte så farligt/ovanligt, eller?

Vi brukar ha upp till tusen inloggade när det är nationella grejer - det är bara när vi har internationella nyheter som vi har mer än så.

Nu jobbar G5:an märker jag:

TOP
Load Avg: 2.83, 3.03, 2.75 CPU usage: 4.1% user, 16.6% sys, 79.4% idleSharedLibs: num = 112, resident = 38.2M code, 2.91M data, 12.3M LinkEditMemRegions: num = 28833, resident = 394M + 26.8M private, 100M sharedPhysMem: 259M wired, 281M active, 1.38G inactive, 1.90G used, 1.60G freeVM: 18.5G + 75.7M 76294(0) pageins, 94020(0) pageouts

Mer minne!
Så du får bort pageoutsen.

Fasen vad skoj att den står pall!
Skulle vara skoj och se om den pallar med en slashdottning.

Hur många hits hade 9mac som mest idag samtidigt?
Det fanns stunder då det var lite trögt att komma in på första sidan.
men om man sedan skrev /forum small det bara till.

Mer minne? Vi har ju 3.5GB RAM varav 1.6GB är oanvänt

Ang "hits" måste jag göra en logganalys, tror inte det var så farligt jämfört med Slashdot osv som vi råkat ut för tidigare.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-09-12 01:47

/. är det ultimata testet för en webserver. Tusentals nyhetshungriga nördar som slänger sig över en server tills de säckar ihop.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-12 11:20

Ja, 99mac får se till att vara först med egna bilder på de nya G6:orna så har vi nog en /. utan dess like här sedan.

förutom hårdvaran så tror ja apache vs. IIS spelar rätt så stor roll också.

Ursprungligen av Johan S:

förutom hårdvaran så tror ja apache vs. IIS spelar rätt så stor roll också.

Jag märker ingen prestandaförbättring mellan Apache 2 och IIS 5 faktiskt. Så länge man kör PHP som ISAPI-modul verkar det gå lika kvickt enligt mig iallafall.

1
Bevaka tråden