Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nypremiär: Är du en MacGuru?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag har vi nypremiär för våra populära kunskapsprov - det enda sättet att visa om du verkligen är en MacGuru!

Idag finns 12 aktiva kunskapsprov med 12 frågor vardera inom spännande ämnen som "99mac historia", "Steve Jobs", "Powerbook", "iPod" med flera. Visa vad du går för - inom ett par dagar återintroducerar vi topplistan över vilka medlemmar som kan mest om Mac. En placering på topp 100 är imponerande, det finns en hel del Guru:s på 99mac.

Vi har delat in frågor i olika kategorier och varje prov består av 12 frågor. Du har endast 2 minuter på dig att besvara samtliga frågor - annars blir svaren diskvalificerade. Det ger dig 10 sekunder per svar och bör minska risken för fusk genom Google etc.

Resultaten visas öppet och alla kan se vem som klarat varje prov bäst (vi visar endast topp 20). För att få betyget "godkänt" krävs det minst 8 rätt av 12 frågor - du får ett mail efter varje prov. Du kan endast göra varje prov en gång.

Från och med nu kommer vi presentera nya prov löpande och för att skapa intressanta och givande prov behöver vi hjälp ifrån er medlemmar. Om du har frågor som du vill att vi inkluderar i kommande prov - maila dom till guru@99mac.com tillsammans med fyra svarsalternativ och det rätta svaret.

Här hittar du proven

  • Oregistrerad
  • 2004-08-31 13:42
Ursprungligen av Björnström:

Idag har vi nypremiär för våra populära kunskapsprov - det enda sättet att visa om du verkligen är en MacGuru!

Kul idé, men proven bör nog ses över lite. T ex kan man inte köpa den senaste ipod-serien i 15 GB-variant. Minns inte de andra alternativen, men det är nog 3G iPod som åsyftas. Dessutom känns det lite dumt med en länk "Gör provet igen" när jag får meddelandet "Du har redan gjort detta provet" om jag försöker göra det igen.

Annars var det en väldigt kul grej och en bra idé.

Ah, det blir ett naturligt problem när utvecklingen går framåt. Vi får helt enkelt pensionera vissa äldre prov och göra nya, kom gärna med kreativa förslag!

Ett test om iMac känns ju ganska naturligt idag, kanske ett iTunes prov också?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-31 15:31
Ursprungligen av Björnström:

Ah, det blir ett naturligt problem när utvecklingen går framåt. Vi får helt enkelt pensionera vissa äldre prov och göra nya, kom gärna med kreativa förslag!

Ett test om iMac känns ju ganska naturligt idag, kanske ett iTunes prov också?

Absolut, iTunes, IMTS och iMac. Och pensionering är inte nödvändig tycker jag, bara revidering.

Var finns topplistan?

Topplistan kommer upp inom några dagar, vill att några fler ska göra proven först (plus att jag måste programmera lite såklart).

1
Bevaka tråden