Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOK+Microsoft=mer mygel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-30 19:35

Hej.

Jag försökte titta på ett OS klipp på min PB men fick reda på att det kan man inte göra. Skrev då till svtweb om min skakande upplevelse. Svaret är än värre. Jag är inte förvånad men förbannad, inte på svtweb utan på IOK.
Frågan är: Hur mycker, fick vem, av Steve "SMB" Ballmer för detta.

=================================================
Mitt meddelande till svtweb:
Hej.
Det kan inte vara möjligt att jag inte kan se OS inslag på min Mac. Jag
fick nedanstående "felmeddelande" istället för ett OS inslag i M$ Media
Player. Ni visar nyheter i Real varför inte använder ni inte Real till
OS inslagen?

Tyv%E4rr %E4r inneh%E5llet endast tillg%E4ngligt f%F6r anv%E4ndare med
Windows 98, Windows 98SE, Windows 2000, Windows ME och Windows XP, som
anv%E4nder Windows Media Player 7 eller senare version.
Vänligen kontakta svtwebb.video@svt.se angående felet.

svtwebs svar:
Hej!

På grund av Internationella Olympiska Kommitténs (IOK) krav är OS-klippen skyddade i ett format som endast Windows Media Player 9 kan hantera. Tyvärr innebär Windows Medias säkerhetssystem att Mac- och Linuxanvändare inte kan se klippen. Vi beklagar detta. Observera att detta inte är ett beslut som SVT har kunnat påverka. Vi har bara kunnat välja om vi vill låta våra besökare se tävlingsklippen eller ej.
================================================

OK, räfst och rättar ting!
Har vi någon politiskt begåvad i huset som kan arrangera en petition och kanske stâlla till med lite väsen?

OlaM

inte vackert. men inte förvånande heller. under os tvingades samtliga reklamskyltar för varumärken som konkurrerade med huvudsponsorerna plockas ned. i hela aten. besökare på arenorna fick inte ta med mat eller dryck från någon annan än huvudsponsorerna. visa var enda sättet att betala för biljetter med. osv...

iok är nog jordens mest maktfullkomliga organisation idag. att microsoft rider på deras makt är föga förvånande.

men jag håller med, någon med politisk talang borde väsnas. synd att man saknar politisk talang.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-30 20:03

Menar du att vi skall bränna MS kontor i kista eftersom WiMP9 finns till mac… …men MS har i sin outgrundliga visdom (sic.) sett till att WiMP9 och WiMP9 inte är samma sak…

[WiMP9!=WiMP9 #skriver vi ju numera…]

förvånad...

Ang. ej förvånad, är faktiskt förvånad att sponsorsidiotin gått så här långt, kunde jag aldrig tro. Världen blir mer och mer kafka/Orwell-likt idiotisk. Hoppas att så många yngre som möjligt inte låter sig luras allt längre in Kafka/Orwellvärlden.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-09-08 16:53

Är inte förvånad.
Riksidrottsförbundet har länge varit helt inriktat på PC. Alla specialerbjudanden till föreningar är PC/Windows. Jag kan inte uppdatera hemsidan som N3Sport driver i RF's regi utan att använda Windows. Varför man inte valt PHP och MySQL är för mig en gåta. Idrottssverige har inte hur mycket pengar som helst och varför då låsa sig fast i M$.
Läser man sedan Idrotten vill om man ideellt arbete, mångfald, lika villkor etc så gäller det i alla fall inte datoranvändning.

1
Bevaka tråden