Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tipsa mig om webbhotell!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver ett webbhotell med möjlighet att upprätta separata konton (med separata ftp). Dessutom måste följande vara uppfyllt:

* postgresQL
* mysql
* PHP
* ASP

Viktigt är uptime, och att support är enkla att nå.

/.scooter

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-08-30 11:38

Om du vill ha ett seriöst webbhotell som bryr sig om sina kunder och fattar att support är viktigt så kolla upp Aleborg! Tyvärr så ser det inte ut som att PostgreSQL ingår i något av deras paket, men hör med Aleborg så kanske ni kan komma överens om något!

Notera att Aleborg erbjuder avgiftsfri support inte bara via e-post, utan även via 020-nummer. Dessutom har de just nu en riktigt fet rabatt. (Nej, jag jobbar inte på Aleborg, jag är bara en mycket nöjd kund!)

Ursprungligen av tjogin:

Om du vill ha ett seriöst webbhotell som bryr sig om sina kunder och fattar att support är viktigt så kolla upp Aleborg! Tyvärr så ser det inte ut som att PostgreSQL ingår i något av deras paket, men hör med Aleborg så kanske ni kan komma överens om något!

Notera att Aleborg erbjuder avgiftsfri support inte bara via e-post, utan även via 020-nummer. Dessutom har de just nu en riktigt fet rabatt. (Nej, jag jobbar inte på Aleborg, jag är bara en mycket nöjd kund!)

020 är ju schysst, men funkar inte från Danmark....

Går dessvärre bara att få ASP ELLER PHP - inte samtidigt på samma server...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-08-30 12:08
Ursprungligen av scooterbabe:

Går dessvärre bara att få ASP ELLER PHP - inte samtidigt på samma server...

Näe, det är sant, fast jag förstår inte varför man skulle vilja köra PHP på annat än Linux/Unix.

För att man har äldre sajter med jättemkt ASP körande, men där påbyggnaderna fortlöpande sker med PHP?

Jag tror att FS Data hade ett erbjudande i Nätmagazin eller Datormagazin om en egen server för under 400/mån. Då torde man ju få köra vilken sql-server man vill.

Kolla Levonline för tusan haka!
(vet dock inte hur det förhåller sig med postgreSQL) annars är dom vidrigt driftsäkra!

FS data har jag svårt för; deras s k kontrollpanel är ju (var åtminstone) ett skämt... Men levonline ska jag kolla upp på direkten. Synd att inte datormagazins webbhotellista möjliggör sökning på olika databaser...

Vet inte hur det är med postgreSQL men jag är väldans nöjd med http://www.b-one.net/

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-08-30 13:49
Ursprungligen av Tomas Friberg:

Vet inte hur det är med postgreSQL men jag är väldans nöjd med http://www.b-one.net/

Herr Scooterbabe nämnde ju "support" och "uptime" som viktiga egenskaper, så jag tror inte b-one är aktuella.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-09-06 09:35

Rekommenderar www.gate9.se - bra uptime och *mycket* snabb support. postgreSQL ingår inte i något paket men kan säkert fixas. Värt att kolla.

PostgresQL är ett absolut måste...

Fann detta Webhotell via Google:

http://www.egenweb.com/index.php

De har både PostgreSQL, MySQL, ASP och PHP.

Har själv ingen erfarenhet av dem men det är väl bara och ringa och tala med dem.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 11:07

Jag kan inte rekommendera något särskilt webhotell, men vill lägga in en stor varning för FS-Data. När jag började arbeta för min nuvarande arbetsgivare sade jag upp företagets konton (8 konton med lika många domäner) för att flytta dem till en egen server. FS-Data var allt annat än sammarbetsvilliga: domänerna var reggade genom dem och de hade satt FS-Datas ägare, Fredrik Sköld som kontaktperson - för att "flytta över domänerna till oss" krävde de +1000kr per domän (fast det var .NU domäner och de är akrediterade återförsäljare åt NuNames och kan fixa allt i ett klick). När jag visade på de avtal de ingått med oss och nu-names började helvetet, det blev "tekniska problem", deras växel började mystiskt avbryta samtal när jobbiga frågor ställdes (jag jobbar inom media och berättade för dem att jag hade spelat in alla våra samtal), de svarade inte på email och ägaren och ansvariga satt konstant i "möte" och svarade inte på mail.

Den lilla nätta flytten tog fem månader(!) och jag har enligt samtalspecifikationerna för den tiden suttit i telefon (mest telefonkö) till deras nummer i 73h(!).

Ett bra forum där man kan vada igenom kommentarer och erfarenheter kring (framförallt amerikanska antar jag) webbhotell: http://webhostingtalk.com/

1
Bevaka tråden