Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tunnla?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 12:11

Har nu kommit ner till min lägenhet i Köpenhamn och upptäcker till min fasa att Internet fungerar ännu sämre än vad det gjorde i våras.
ICQ funkar inte,
DC funkar inte,
Xfactor funkar inte,
IRC funkar att chatta på (går långsamt), men det går ej att ta emot filer.
iChat funkar inte.
Webben och MSN messenger funkar. FTP funkar. Men det är typ det!

Vad jag antar är att dessa portar är låsta av min ISP. Jag har mailat dem i hopp om att de ska kunna göra något åt problemet, men det är väl inte särskilt troligt. Hörde något om att man kan tunnla trafik, så att det via en annan dator går via HTTP-porten (eller något sådant). Någon som kan förklara mer hur det fungerar och hur man gör? Hemskt tacksam för hjälp i denna fråga!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 17:14

Någon?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-29 21:51

Finns ju proxys. Sätt upp en proxy-server på en dator och använd den som HTTP-proxy. Beror på vilket OS du kör på servern - eller så kan du använda en fri proxy (googla).

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-08-29 21:53

Det finns massor av fria proxyservrar runt om på nätet man kan använda. Jag har aldrig haft behovet själv, men pratat med andra som använt sånt. Efter en snabb googling hittade jag http://www.aliveproxy.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-29 22:07

Har du tillgång till en linux maskin?
Kör nmap <lägenhetens ip> -P0 så bode de spärrade portarna dyka upp som "filtered" state

  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 22:24
Ursprungligen av Spiken:

Finns ju proxys. Sätt upp en proxy-server på en dator och använd den som HTTP-proxy. Beror på vilket OS du kör på servern - eller så kan du använda en fri proxy (googla).

Hur använder jag denna fria proxy? Ställer man in det i systeminställningarna eller är det i varje enskilt program?

Ursprungligen av Kalle W:

Det finns massor av fria proxyservrar runt om på nätet man kan använda. Jag har aldrig haft behovet själv, men pratat med andra som använt sånt. Efter en snabb googling hittade jag http://www.aliveproxy.com/

Hur använder jag dessa?

Ursprungligen av swede:

Har du tillgång till en linux maskin?
Kör nmap <lägenhetens ip> -P0 så bode de spärrade portarna dyka upp som "filtered" state

Nej, det har jag inte, men kan man inte skriva det i terminalen?

1
Bevaka tråden