Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar denna

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skall söka nytt jobb och har lagt ut en sida för att attraktera mina blivande arbetsgivare
Kan någon ha en uppfattning och säga om detta funkar
Adressen är http://www.ekengrens.net

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-29 17:58

Eeeeh...den var ju stilren o snygg.
Men du har ju snott varenda bild oc plankat typografin från Apple T.o.m. bakgrunden i sidhuvudet är väl en skrivbordsbakgrund från Macen?
Du kan ju be till gudarna att folk som tittar bara har PC.....

Ursprungligen av Danne V:

Eeeeh...den var ju stilren o snygg.
Men du har ju snott varenda bild oc plankat typografin från Apple T.o.m. bakgrunden i sidhuvudet är väl en skrivbordsbakgrund från Macen?
Du kan ju be till gudarna att folk som tittar bara har PC.....

jag vet men det är ju det som är poängen med sidan , att folk fattar att det är en Mac neerd dom har att göra med. Det finns alldeles för många PC anhängare där ute som får för mycket uppmärksamhet

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-29 18:16

Jaha. Lite konstig strategi, tycker jag...men lycka till!
(om jag vore du skulle jag nog ändå kolla upp om det är okej med snodda bilder. Rent upphovsrättsligt, alltså.)

Ursprungligen av Danne V:

Jaha. Lite konstig strategi, tycker jag...men lycka till!
(om jag vore du skulle jag nog ändå kolla upp om det är okej med snodda bilder. Rent upphovsrättsligt, alltså.)

jag vet men Mac OS X skivan kostade nåon tusenlapp, och jag tror inte att Apple stämmer mig för ett lamt försök att efterlikna deras system på webben.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-08-29 18:37

Din kod ser lite konstig ut, dubbla html-, body-, title-taggar bla.
Sidan ser förskjuten ut i IE 5 på Mac (har inte testat på pc).

Ursprungligen av elmo:

Din kod ser lite konstig ut, dubbla html-, body-, title-taggar bla.
Sidan ser förskjuten ut i IE 5 på Mac (har inte testat på pc).

Jag vet tyvärr detta, och jag jobbar på det. Jag har använt för många 3-G progam och jag sitter just nu och rensar i koden och försöker att inte sabba något

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-08-29 19:08

Jag tycker det känns som en rätt dålig ide att istället för att visa vad du själv har för ideer och talanger så har du bara kopierat Apples... Det är väl designer du söker jobb som? Visa att du är kapabel av att ta fram en originell, smart och snygg design själv, och inte bara att du klarar av att kopiera av Apples design.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-29 19:10

hmm, har möjligen www.moof.se inspirerat dig? Det finns vissa likheter...

(eller är möjligen båda sidorna snodda från en tredje sida? kan vara så...

Tror moof.se baserades på www.salling.com...

Ursprungligen av mattan:

hmm, har möjligen www.moof.se inspirerat dig? Det finns vissa likheter...

(eller är möjligen båda sidorna snodda från en tredje sida? kan vara så... )

jag gillar er sida, mycket snygg. Konstigt nog så har vi samma meningsuppbyggnad oxå.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-29 19:22
Ursprungligen av Ekengren:

jag gillar er sida, mycket snygg. Konstigt nog så har vi samma meningsuppbyggnad oxå.

LOL...

Känner du Marcus eller? Jag tror han skrev den på 10 minuter efter att han att han hade sålt in ett jobb och insåg att vi inte att ngt webb uppe. Som sagt inspirerad av Salling's layout.

  • Medlem
  • 2004-08-29 19:37

Det är en sida med ett proffsigt utseende och ett imponerande CV, den kan säkert fylla sitt syfte!

Emellertid är det olagligt att använda andras ikoner på det sättet du gör, om du inte har copyright-innehavarens tillstånd. Om man känner till var ikonerna kommer ifrån, och känner till copyright-lagstiftningen, så kan detta kanske ge negativt intryck på besökaren?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-29 19:43

Kolla bilden på tjejen i exemplen i CVn... Ngn som känner igen den?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-29 19:50

Ser ut som att grabben även anlitar andra för att göra "sitt" photoshoppande.Här finns fler bilder som "han har gjort i photoshop"

Ursprungligen av Chilleboy:

Ser ut som att grabben även anlitar andra för att göra "sitt" photoshoppande.Här finns fler bilder som "han har gjort i photoshop"

Jagbtycker att det börjar bli jobbigt, Att man inte får ha sin hemsida ifred utan en massa webbmasters som vet bäst om koder och dyl.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-08-30 09:15
Ursprungligen av Ekengren:

Jagbtycker att det börjar bli jobbigt, Att man inte får ha sin hemsida ifred utan en massa webbmasters som vet bäst om koder och dyl.

Vadå "din" hemsida? Det är inte "din" design, och det är inte "dina" bildmanipuleringar!

Äntligen en reaktion, men funkar det....neeee jag lägger ner det....jag är för full

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-29 20:28

Var det inte synpunkter du ville ha? Då är det rätt dumt att sticka ut hakan i så fall.
Läs på om upphovsrättslagen, du lär behöva det.

1
Bevaka tråden