Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express & D-Link strul

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inhandlade en D-link adapter häromdagen för att kunna använda Airport Express till stereon.
Lycklig för att trots bristen på Airportkort (kör iMac 800 Mhz) kunna använda härligheten satte
jag igång och installera. Installerade programvaran för både D-link och Airport Express och det var enkelt fixat. När jag sedan går in i systeminställningar och klickar på D-link står det att det inte finns någon adapter ansluten trots att den sitter i Macen och lyser som bäst. Efter en tids letande och byte av placering på adaptern får jag upp det otäcka meddelandet (på bland annat japanska) som säger åt mig att starta om datorn. Har jag lyckats sabba burken alt usb-adaptern?

Jag tror inte du har sabbat någonting. Däremot fungerar D-linken och AE mycket bristfälligt tillsammans. Jag har själv fått igång internet med en D-link USB adapter (DWL 122), men de ständiga avbrotten i nätverket och att datorn hängde sig helt oförklarligt fick mig att krypa till korset och köpa ett airportkort. Nu funkar allt direkt...

Ok, misstänkte att det var dumt att köpa "fulprodukter"! Grejen är att det är stört omöjligt att få tag på Airport-kort dessa dagar sedan Apple dragit in dessa…

Så om någon vill sälja ett gammalt och få betalt som för ett nytt så?!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-28 15:35

Har också massa strul med D-linken (122) Skaffar ett Airportkort snart om ingen kommer med nån bra lösning.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-09-08 15:53

Internetsurfning funkar utmärkt med min iBook 500mhz och en D-link 122 mot en airport express efter att jag installerade de senaste drivarna för d-linken (1.3.2 tror jag), däremot har jag inte fått den att funka med airtunes eftersom aiport express installations assistenten inte känner igen D-linken som ett wireless kort... Har knappt hunnit börja leta efter fixar för det ännu så jag har fortfarande hoppet uppe...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-08 16:14
Ursprungligen av Bonish:

Internetsurfning funkar utmärkt med min iBook 500mhz och en D-link 122 mot en airport express efter att jag installerade de senaste drivarna för d-linken (1.3.2 tror jag), däremot har jag inte fått den att funka med airtunes eftersom aiport express installations assistenten inte känner igen D-linken som ett wireless kort... Har knappt hunnit börja leta efter fixar för det ännu så jag har fortfarande hoppet uppe...

Lås oss veta om du hittar nån kreativ lösning.

Senast redigerat 2004-09-08 17:08

fick du din d-link att funka? trots nya drivrutiner installerade på min så hänger den sig regelbundet. en riktig skitprodukt.

Har också skaffat en dwl 122 usb grej. Ingen höjdare men funkar lite bättre med nya drivisar. 1.4.7 Kan vara värt att testa dem innan ni slänger grejen i sjön. Mindre frysningar o dyl.
Billy

Airport express och D-link problem här också

Jag har också problem med kombinationen Airport Express och D-link DW-122.

Tanken var att via en Airport express göra det möjligt för mig och min sambo att dela på internetanslutning och skrivare. På min G5 med Airportkort: inga problem alls. På min sambos G4 med D-link USB-adapter: Problem. Datorn hänger sig och när den inte gör det frågar den efter lösenord. Skriver man in rätt lösenord accepterar den oftast inte det.

Är lösningen att köpa ett Airport-kort till G4:an? Enligt Macsupport behöver jag ett gammalt Airport-kort, eftersom det är en G4 från 2002.

Funkar i så fall detta begagnade Airport-kort med Airport Express?

Någon nämnde drivrutiner till D-link. Jag har inte hittat högre än 1.3.någonting. hellmark skriver om 1.4.7. Var hittar man det?

Tacksam för svar på detta, mitt första inlägg.

/Thomas.

1
Bevaka tråden