Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applebutik smygöppnar för 99mac

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-08-16 21:59
Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Hehe, jag säger detsamma Olle. Den finns där någonstans bland bilderna i min länk

Annars så har du en här :

http://www.offtopic.se/showpost.php?p=528608&postcount=5

Kul var det!! Känns hoppfullt med en Appleaffär mitt i stråket, inte minst nu när studenterna flyttar in i den delen av stan (Fysiken och Pedagogen). Och ni är ett gäng goa grabbar och tjejer på MacForum, så lycka till framöver!! /Anna

  • Oregistrerad
  • 2004-08-17 02:27

F'låt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-17 10:57
Ursprungligen av Agertz:

F'låt...

Hehe, inget att be om förlåt för. Men vi var först

Jag och Linus var först. Vi var där den 9 augusti

För er som verkligen vill se att Oscar var där igår har nu möjligheten. Kanske kommer det mer "bevis" under dagen.

Fr v: Oscar Bjers, VD Apple Norden, Martin Barregård, VD MacForum
Carl-Johan Rydén, Butikschef MacForum Apple Center. Foto: Carl-Johan Kihlbom

MacForum låter även hälsa att man styrkta av folks intresse igår har "öppet från och till" ända fram till den stora premiären den 25 augusti.

Då allt det här händer på eftermiddagen:

Patrik Arve från Teddybears Sthlm, Big Brother-Kitty (aktuell med CD), svenska Hiphoptjejen Peshi samt Kalle Gustafsson, basist och låtskrivare i Soundtracks Of Our Lives. OBS! Detta gäller den 25 augusti.

Senast redigerat 2004-08-23 09:46
  • Oregistrerad
  • 2004-08-17 13:07

Lycka till!

Vill framföra ett stort LYCKA TILL!
Och ett tack för en trevlig pratstund i går.

Äntligen kan Apple synas även i Götet.

//tm

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-17 13:42

Var där en liten sväng igår. Finfin butik, kommer nog handla där även om dom inte erbjuder mecenat-rabatt. Gäller ju att värna om sina favoritbutiker!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-17 17:07

Väldans trevligt och avslappnat, får jag säga. Bränt pengar fick jag gjort också...

Jag har funderat av och till på att köpa Jam Pack i flera månader nu. När jag såg den framför mig på riktigt blev jag alldeles till mig. Jag försökte desperat stå emot köpbehovet genom att andas lungt och regelbundet och försöka slappna av i hela kroppen.
Då kom ett plötsligt ljud från någon som tappade en penna eller liknande. Jag tappade koncentrationen och därmed kontrollen över hela situationen. Som en T-Rex som ser en rörelse kastade jag mig reflexmässigt över paketet och vägrade släppa det. Sen var det bara att ge efter och plocka fram VISA-kortet...

Ursprungligen av Christopher Papastefanou:

Väldans trevligt och avslappnat, får jag säga. Bränt pengar fick jag gjort också...

Jag har funderat av och till på att köpa Jam Pack i flera månader nu. När jag såg den framför mig på riktigt blev jag alldeles till mig. Jag försökte desperat stå emot köpbehovet genom att andas lungt och regelbundet och försöka slappna av i hela kroppen.
Då kom ett plötsligt ljud från någon som tappade en penna eller liknande. Jag tappade koncentrationen och därmed kontrollen över hela situationen. Som en T-Rex som ser en rörelse kastade jag mig reflexmässigt över paketet och vägrade släppa det. Sen var det bara att ge efter och plocka fram VISA-kortet...

Haha, ja du verkade onekligen till dig över Jam Pack. Hoppas att det motsvarade alla förväntningar!

Christopher, då var det mig du snackade lite iLife med, där borta vid Jam Pack-hyllan.

Själv kom jag ut från affären med ett 10-pack Verbatim "Vinyl" CD-R skivor (ja, _något_ måste man ju ha med sig hem!) och en freebie i form av en rund musmatta med Panther-loggan (X:et i metall). Skitsnygg!

Blev också alldeles till mig när jag kunde testa Garageband med klaviaturet från M-Audio. Ett sånt måste jag skaffa så fort jag kan!

Kul att se affären, det kommer att bli kanon! Och så vart det ju lite kändisspotting också… Bjers var ju där.

/Jernberg

Ursprungligen av Christopher Papastefanou:

Väldans trevligt och avslappnat, får jag säga. Bränt pengar fick jag gjort också...

Jag har funderat av och till på att köpa Jam Pack i flera månader nu. När jag såg den framför mig på riktigt blev jag alldeles till mig. Jag försökte desperat stå emot köpbehovet genom att andas lungt och regelbundet och försöka slappna av i hela kroppen.
Då kom ett plötsligt ljud från någon som tappade en penna eller liknande. Jag tappade koncentrationen och därmed kontrollen över hela situationen. Som en T-Rex som ser en rörelse kastade jag mig reflexmässigt över paketet och vägrade släppa det. Sen var det bara att ge efter och plocka fram VISA-kortet...

Liten uppdatering inför den 25 augusti:

14.30:
Invigningstal Apple Nordens VD Oscar Bjers

15.00-19.00:
Bland artisterna som kommer blir det en liten förändring i laguppställningen. Förutom redan rapporterade personer* kommer Kalle Gustafsson, basist och låtskrivare i Soundtracks Of Our Lives ersätter Ian Person från samma band.

* Se trådens första inlägg (längst ned).

Önskar jag kunde vara med er på den riktiga premiären men jobbar frenetiskt sedan en vecka tillbaka med att totalrenovera hela min lägenhet som ska säljas... sover 4-5 timmar/dygn för att hinna bli klar till fredag kl: 17, nu återstår att måla hall & vardagsrum samt få bort en massa bråte som stör intrycket - någon som letar HSB 3:a i Kålltorp - mäklaren "Lundin" har projektet, preliminärt anonns i GP på tisdag. När allt detta blir klart så tittar jag in i butiken, behöver göra några små tillägg i maskinparken

Olle

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-25 16:03

Nu står jag i Apple Centret och skriver på en liten 12" powerbook och det är jättekul att vara här och se på allt. Än så länge har jag inte sett så många kändisar dock. Kanske för att man inte känner igen folk mer än kanske Olle som har sitt porträtt som avatar - samma gäller Björnström. Är du här ?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 16:06

Jag var förbi en sväng vid tvåtiden idag, då var det heldött i affären. Har Bjers sagt något vettigt eller?

Hade varit kul med en webbkamera. En iSight, CamSpinner och en hemsida så är det klart!

MacForums nya butik blir utmärkt när Apple kan leverera. Även om vissa produkter kan levereras med några dagars varsel, bör en sådan här citybutik ha prylarna hemma. Impulsköp som rejäl omsättningshöjare ska inte underskattas.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 20:44
Ursprungligen av Olav Rust:

Impulsköp som rejäl omsättningshöjare ska inte underskattas.

Hade inte Jam Pack stått på hyllan och skrikit mitt namn på smygpremiären, så hade jag nog inte köpt det än...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-26 00:21

Macforum är bara att gratulera till en mycket trevlig butik, och jag kommer att titta in lite då
och då. (kan ju vara dags för ett impulsköp )

Jag instämmer med förra inlägget om gratulationerna till en trevlig butik. Den stora svarta flaggan utanför var intressant då det kändes som någon sorts musikfestival. Impulsköp blev det nästan då jag för första gången fick se en iSight i verkligheten. Medföljande svåger blev mest imponerad av den nya 23 skärmen och ville veta priset. Jag hade det inte i huvudet och höftade 5-10 gånger värdet av den fyra-fem år gamla PC de har för närvarande, så en butik för alla är den dock inte.

Var inne i butiken idag. Fick veta att de skulle få in ett gäng 12" iBook om ett par dagar. Om bara banken är snäll så kommer jag att åka dit igen och införskaffa denna dator.

Ingen som var på festen på Klara på kvällen den 25/8 och har bilder?

Bevaka tråden