Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intern brännare paj!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2004-08-24 19:44

Skulle bränna en skiva i iTunes nyss, iTunes hittar brännaren i inställningar...sätter i skivan o trycker på bränn...den börjar o sluta igen och säger att brännaren inte kan hittas.

den kan dock läsa cd-skivor och så...

Så vad väntar mig nu, en saftig räkning? Måste jag lämna in den eller kan man byta brännare själv? Har ingen garanti kvar heller.

PB 1 Ghz 15"

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 13:46

Tja, innan du du (tillsammans med din drive) deppar ihop totalt, ta en titt på denna gamla tråd:

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=11121

Kanske kan även du göra ett försök, även om ovan nämnda inlägg avsåg en combo-drive...

Men det är värt ett försök tycker jag!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-25 18:31

Har du ingen garanti kvar då?

mvh
b0bben

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2004-08-25 18:47

nightjar: tack tack men jag är lite rädd för att börja pilla i datorn och tror inte att problemet är samma..

det är märkligt, den klarar läsa cd och dvd men inte bränna en cd, har inte provat om den klarar bränna en DVD än dock...

mycket märkligt dethär, usch..

b0bben: har ingen garanti tyvärr den gick ut i vintras

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 12:31

Lite kuriosa:

Jag (som annars är försiktig med att öppna och reparera tekniska pill-prylar som ändå funkar hyfsat) öppnade igår min PBG4 800 för att ev "justera" combo-drivens plåtkonstruktion. Detta eftersom CD-funktionen lagt av, dock fungerar DVD-läsarfunktionen utmärkt...

Hur som helst. Det fungerade tyvärr inte, (inte för mig i alla fall) fast att jag bände rätt rejält. Varken försämring eller förbättring...

Som sagt; kuriosa.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2004-08-26 20:45

dum fråga: det är två olika laserarmar som bränner och som skriver? så ddet är inte så konstigt att läsningen av skivor funkar men bränningen är paj?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-27 10:01

Ja du. Ingen aning faktiskt, jag besitter tyvärr inte sådana kunskaper...

Men med tanke på att CD och DVD läsarfunktionerna verkar vara separerade så verkar väl även ditt antagande troligt...

1
Bevaka tråden