Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värt att köpa en powerbook idag!?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-26 09:59

Jag har en 15" powerbook 1,33 undanlagd till mig som ska hämtas idag och jag undrar bara om det är värt att köpa den idag eller vänta tills efter expo!?

kommer det nya eller dröjer det ett tag till?

grejjen är att jag just nu är datorlös och börjar i skolan på måndag så jag måste ha den innan fredag nästa vecka, kommer det nytt eller är det lungt att köpa!? förra året missade jag ibook g4 med 1 vecka...

tack

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-26 10:04

Måste du ha den nästa vecka så är det nog bara att köpa. Även om det presenteras nya på expot så dröjer det oftast lite innan de finns för leverans.
Enligt http://buyersguide.macrumors.com/ är PB i mid-product cycle.
Men man vet ju aldrig med Steve o c:o...

Jag sparar friskt till en bärbar™ Mac just nu. Skall bli intressant och se vad som finns på marknaden när jag "är färdig"...

  • Medlem
  • 2004-08-26 12:44

Jag har följt diskussionen kring DPI och skärmupplösningar rätt mycket, och det jag själv helst hade sett i en uppdaterad PowerBook är högre upplösning på bildskärmarna. Nu verkar det som att vi får vänta ända till Tiger 10.4 som släpps till våren för att få nya bildskärmar på PowerBooken, då stödet för variabel skalning (pixel != dot) introduceras. Jag kör själv en gammal 667DVI 15" som jag gärna hade pensionerat, men vill ha högre DPI på skärmen innan jag retirerar den...

Ursprungligen av sbl:

...vi får vänta ända till Tiger 10.4 som släpps till våren för att få nya bildskärmar på PowerBooken, då stödet för variabel skalning (pixel != dot) introduceras.

Är detta något som finns i utvecklarverisonen som cirkulerar?

/.scooter

  • Medlem
  • 2004-08-26 16:57

http://www.appleinsider.com/article.php?id=610

Jag har läst rätt många "tyckare" som anser att just avsaknaden av ett "resolution-independent" GUI i OSX är största orsaken till att Apple väntat med att dra upp upplösningen en bra bit över 100DPI. Jag menar, hur lätt är det egentligen att fippla runt med Reason i cirka 1900x1200 pixlar på en liten 15" display...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-26 13:28

Jälla skit att jag måste köpa just nu då....nya bättre skärmar vore ju great!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-26 13:36

Vänta till expot nästa vecka, kommer det någon uppgradering så brukar priserna på "äldre" modeller gå ner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-26 19:45

nu spelar det ingen roll, köpte den idag & är grymt nöjd!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-08-26 20:26

Åh, jag e med sugen på PB 15... fast ska ha en mustang först

Nu på tisdag.... *host host*

1
Bevaka tråden