Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Speltorsdag 26/8 – Battlefield 1942

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

[CENTER]

[/CENTER]

Då var det dags att utannonsera nästa Speltorsdag... Denna gång är det Battlefield 1942 / Road to Rome som står på tur.

Spel: Battlefield 1942 / Road to Rome

När: Torsdag 26 augusti, med start kl 20.00

Var: Då den dedicerade [99]-servern inte kommit upp ännu så kör vi denna gång på en privat server. Håll koll på denna tråd strax innan det är dags att köra för att få reda serveradressen.

Hur: Vi kör med Battlefield 1942 / Road to Rome utan några övriga tillägg.

Välkommen till en actionspäckad Speltorsdag!

Hälsningar,
MacGamers

Senast redigerat 2004-08-27 18:54
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-24 08:57

håller ni på till efter 03.00 kan jag ansluta...

Jag lirar Battlefield : SilentHeroes flera gånger i veckan, finns oftast på någon av de bättre publika servrarna Glassgubbarnas eller #344, ibland även Fegis. Bara att haka på för er hugade BF-spelare.

banor/speltyp?

Vad vill ni spela för maps och vilket spelsätt?

Conquest? Capture the flag? Coop? Objective?

Det blir alltså både Battlefields orignalmaps och expansionen Road to Rome.

Senast redigerat 2004-08-24 14:55
Ursprungligen av amicitia:

Vad vill ni spela för maps och vilket spelsätt?

Du får gärna ge en kort beskrivning på vad som skiljer dem åt. Jag är nog inte ensam att inte ha koll på alla speltyper

Conquest - här gäller det att hålla punkter som markeras av flaggor. När det egna laget har en majoritet av flaggorna kommer motståndarnas "siffra" räknas ner. När siffran för ena laget når noll är matchen avgjord. Tagna punkter fungerar också som respawn-punkter, vilket gör att man kan börja spela på strategiska positioner.

Capture the flag - går ut på att ta en flagga i motståndarens bas och bära hem den till sin egen bas. Samtidigt finns det mindre flaggor som man, precis som i Conquest, kan använda sig av för att respawna närmare motståndarnas bas. När flaggan är taget får alla reda på det och båda lagen får reda på exakt position till var den "stulna" flaggan är. Mycket underhållande!

Objective - enbart ett fåtal banor banor stödjer den här speltypen. Det är ett speciellt mål, unikt för banan, där det t.ex. kan handla om att bomba en fabrik som andra laget ska försöka försvara.

Coop - Är precis som Conquest, men med datorspelare också. Man kan köra mänskliga spelare mot datorn, eller ha blandade lag.

jag röstar nog på Conquest. jag trodde faktiskt vi körde det när jag joinade igår, så jag stod och uglade vid en flagstång ett bra tag innan jag insåg att det inte gjorde nån större nytta

  • Oregistrerad
  • 2004-08-24 22:02

hm.. då kanske man måste träna lite innan då..

jag utsänder härmed officiell varning för undertecknades fot.

Ursprungligen av johan dansk:

jag utsänder härmed officiell varning för undertecknades fot.

Ja, den sparkade ju vilt i går... åt ALLA håll!

Jag får inte vara med eftersom det inte finns några snälla 1942 99mac gamare i Gbg.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-08-26 17:23

Stackare, du får väl köra med bottar de är "nästan" lika bra :rolleyes:
Jag är med iaf! Alla servrar behöver kanonmat... Få se bara om jag får min Joystick att fungera så att jag kan göra någon nytta!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-26 17:39
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag får inte vara med eftersom det inte finns några snälla 1942 99mac gamare i Gbg.

Sorry, jag jobbar natt... Misstänker att sambo skulle undra om du satt ensam här, annars hade du varit välkommen.

hahaha tror du? Jag kan ta på mig glasögon och huva och hävda att jag är du?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-26 18:00
Ursprungligen av Mattias Hedman:

hahaha tror du? Jag kan ta på mig glasögon och huva och hävda att jag är du?

jaaa... hon ser SÄKERT ingen skillnad...

Ursprungligen av Jonaz:

jaaa... hon ser SÄKERT ingen skillnad...

Jag hade nog inte märkt någon skillnad.

Det var kul!

Jag har lagt upp lite screenshots från kvällen att beskåda här.

Ursprungligen av amicitia:

Jag har lagt upp lite screenshots från kvällen att beskåda här.

phuh, de verkar som om jag klarade mej undan kameran annars bjöd man väl på några minnesvärda moment igårkväll... dubbla tk:n på El Alamanien inräknad... (sorry för de förresten )

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-08-27 11:51
Ursprungligen av amicitia:

Det var kul!

Jag har lagt upp lite screenshots från kvällen att beskåda här.

Haha, denna bilden var riktigt kul

Tror du hon gör det?

Nåja, jag får fixa det själv eftersom det inte finns några snälla göteborgare. Det ska jag minsann komma ihåg.
Nu har jag fixat in mig på ett spelcafé som jag får sitta hos med min dator.
Mohahahaha!
Jag ska sitta på ett spelkafé med idel PC maskiner och så min Powerbook som spela Battlefield 1942 Road to Rome.
Han jag pratade med när jag frågade om jag fick ta med min egen burk skrattade skeptiskt när jag sa att han skulle få se att jag skulle spel på en Mac... *mohahahaha*

Nej nu måste jag åka och käka.
Hungrig som fasen!

Vi ses!

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Nu har jag fixat in mig på ett spelcafé som jag får sitta hos med min dator.
Mohahahaha!
Jag ska sitta på ett spelkafé med idel PC maskiner och så min Powerbook som spela Battlefield 1942 Road to Rome.
Han jag pratade med när jag frågade om jag fick ta med min egen burk skrattade skeptiskt när jag sa att han skulle få se att jag skulle spel på en Mac... *mohahahaha*

Kul! Visa dem hur en riktig dator ser ut!

Hur länge är det öppet?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-08-26 19:04

Visa pc nissarna vem som bestämmer!
1 Timme kvar...

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-08-27 08:02
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Han jag pratade med när jag frågade om jag fick ta med min egen burk skrattade skeptiskt när jag sa att han skulle få se att jag skulle spel på en Mac... *mohahahaha*

Nej nu måste jag åka och käka.
Hungrig som fasen!

Vi ses!

Vad sa han sen då?

Nu är serven igång för alla spelglada!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 21:20

enough is enough torskade på tok för mycket för att mitt självförtroende skulle klara av trycket för ytterligare en timme

Efter att uppkopplingen dött tre gånger för mig (och blev ospelbart däremellan) så orkar jag inte mer...

hahah det var skoj nu ska jag hem mot hotellet.
fick inte flyg bukskytt på sista banan.. alltså han som sitter under flygande fästningen hade varit skoj såja...

Vi ses en annan dag!!!

tackar för en mycket trevlig kväll.. hoppas vi ses igen nästa torsdag, då med ett helt annat spel. Vad de blir är lite hemligt just nu, men de kommer upp snart..

De undrade om jag skulle klarar mig med en TP sladd och strömuttag... jag frågade om de inte hade DHCP på alla datorer.
- Joooo men...
Då är det inget problem sa jag.
Han kom trots det ner med fasta IP nummer uppgifter men jag sa att det inte behövs.
En kille undrade vad jag skulle spela för spel på "den där".
Förvånat sa han "Åha" när jag sa vilket spel som gällde.

Annars fick jag sitta längst in i lokalen undanskymd från alla andra... undrar just varför.

hahaha dom kände sej kanske lite ägda?

Bevaka tråden