Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plattformsspel?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-04-14 22:13

Jag har alltid varit som mest förtjust i plattformsspel, antagligen för att det var det man spelade på sitt gamla Nintendo 8-bit.
Megaman är favoriten.
Så, finns det något riktigt bra plattformsspel till Mac som kommit på senare år? Hellst med riktigt trevlig grafik och grym musik också...
Nåt borde väl finnas?

Kanske inte riktigt vad du söker, men det är ganska skoj.

Ett tag...

Android

Sen Turrican II på Amigan rör jag inget plattformsspel mer. Hittils har jag inte hittat något som ens rört sig i samma liga. Grafiken, ojoj, MUSIKEN..

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-08-26 14:16

Har det hänt något nytt de senaste 1,5 åren?

Om det är speciellt bra vet jag inte, men Bud Redhead är i alla fall det senaste plattformsspelet för Mac. Phelios som gjort detta spel har även en del andra liknande spel. Grafik och ljud är tillfredsställande i de flesta fall.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-26 16:12

Det beror väl på vad man menar med bra, men "Monkey Shines" tyckte jag var väldigt kul på sin tid. Fast det får du köra i Classic då. Sen ska vi ju inte glömma "Beyond Dark Castle"-serien.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-08-29 16:21

Jag testade Bud Redhead, men det var inte så speciellt kul.
Antar att det bästa sättet att spela bra plattformsspel på Macen är att köra med en NES/SNES-emulator.

testat supertux?

1
Bevaka tråden