Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med http-server bakom DI-614+

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag satte precis min hemmaserver (G3 som kör 10.2.8) bakom min trådlösa router. Alla tjänster (ssh, ftp) fungerar finfint utom just http. Har ställ in serverns ip som DMZ och kollat så ingen brandvägg stör, men det vill bara inte fungera. Vad ska jag göra?

J.

Hej du!!

Kan du ansluta till servern via ftp eller nått annat? Jag tror att det blir en lite krock här, I sink soo alla fall. Routern har ju en inbyggd webbaserad konfigurering som du även kan aktivera så att du kan komma åt denne via någon annan dator t ex från jobbet. Denna kan du styra vilken port som den ska lyssna på. Prova och ändra den porten till t ex 88 eller 8080, jag förmodar att du vill styra port 80 till din server?

Men kolla annars på Dlink.com och under fliken tech support och välj DI-614+ från listan så finns där lite frågor och svar som kan vara till hjälp.

Plan Ö i detta fall skulle kunna var att montera in 2 kort i servern och sätta routern på en plats och ditt bredband på den andra. Typ

Ha det

//johan

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 17:11

Försöker du inifrån eller utifrån? Funkar det på ditt LAN om du använder den interna IP-adressen? Det Johan skriver om portnummer kan påverka en hel del. Istället för DMZ tycker jag du ska vidarebefordra anrop på specifika portar till servern på LANet. Då har du koll på vilken typ av trafik du släpper in på LANet, istället för att släppa in allt och låta servern hantera det. Låt oss veta hur det går!

Fick en firmwareupdatering av D-Link, men det verkar som Apache hade kraschat (!). Efter en graceful omstart funkar nu allting perfa.

Tack ändå!

J.

  • Medlem
  • 2004-08-26 11:04

Det är ju strålande att allt funkar nu, men jag måste instämma med Mattias när det gäller DMZ. Använd inte det! Den funktionen är mer till för desperata gamerz som vill kunna spela 10+ olika sorters online-spel, skicka filer över IRC etc men inte mäktar lära sig confa brandväggen.

Jo, ska fixa det. Det var mest under felsökningen, för att uteslyta port-strul.

J.

1
Bevaka tråden