Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PCMCIA i iBook 12"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon har säkert redan ställt frågan, men finns det en pcmcia-plats i den nya ibokken? Det är just nu väldigt nära att en 12" skall inhandlas, men om man kan slippa att betala dryga 900 spänner för att få airport-kortet insatt så... Har visserligen sett en USB-variant från D-link som skall funka i OSX för 300 balobas... Hmmm...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-08-25 16:40

iBook har ingen PCMCIA port, och det är att rekomendera ett internt airportkort, och INTE nån sorts USB variant som hänger på sidan om datorn, som också lätt kann förstöra datorn om nåt stöter till den el.l.

Ja, det låter som att snålheten bedrar visheten. Köp ett AirPort Extreme-kort. En framtidssäkrare lösning också.

Hur bakåtkompatibel är AirPort Extreme? Sitter med en Linksys 11b access-punkt som ju gärna får fortsätta vara center i mitt trådlösa nav.

(F-n, det kliar i köpfingrarna just nu).

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 17:21
Ursprungligen av Shattapp:

Hur bakåtkompatibel är AirPort Extreme? Sitter med en Linksys 11b access-punkt som ju gärna får fortsätta vara center i mitt trådlösa nav.

(F-n, det kliar i köpfingrarna just nu).

Väldigt.

Airport Extreme fungerar med både b- och g-standarden.

Edit: glömde citatet...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 17:20

Tycker definitivt du ska sätta i ett Airportkort direkt. En bärbar dator förlorar ju sin poäng om den sitter fast i en nätverkssladd...

Om den kortsiktiga ekonomin begränsar kan man ju dock vänta med kortet för att sätta i ett efter nästa månadslön. Det är egentligen bara HD och BT som man måste bestämma sig för innan man köper (och man bör bestämma sig för "max" och "ja"). De kan inte (enkelt) uppgraderas senare.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 19:49

Kort förklarat....

Dlinks USB wifi dongle fungerar till Mac visst... man kan installera den efter visst krånglande och man kan även använda den....

... i några minuter innan datorn totalkraschar (om man använder 1.32 drivern) eller får kernel panic (om man kör 1.00)

Dvs, vad dom än skriver på dlinks hemsida eller i nyaste drivrutinernas textfil så fungerar den INTE med mac!

Så köp ett airport extremekort när du köper ibooken!

//Trinodia

Nu har jag ansökt om ett lön i banken. Det skall bli en 12" med en del mer minne och airport. På väg att bli ½ switcher (kommer fortfarande ha kvar mina pc-datorer). Frågan är bara vart jag skall köpa den, AppleStore eller den nytillkomna Apple Center här i Göteborg. Vad kan leveranstiden på en sådan här gobit vara? Om man köper den i butik, kan man få den direkt?

1
Bevaka tråden