Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags för en MacPub?

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-08-25 10:28

Sommaren (eller vad det nu var) är slut, hösten är på väg, skola och jobb börjar igen och allt suger.
Vad skulle då kunna vara bättre än att liva upp stämningen med en MacPub?
Jag utlyser härmed Onsdag den 8:e september som preliminärt MacPub-datum, så får vi se om tillräckligt många är sugna på att hänga på.

  • Medlem
  • Burlöv
  • 2004-08-25 13:31

Låter kul med MacPub i Malmö...

Ursprungligen av nillon:

Sommaren (eller vad det nu var) är slut, hösten är på väg, skola och jobb börjar igen och allt suger.
Vad skulle då kunna vara bättre än att liva upp stämningen med en MacPub?
Jag utlyser härmed Onsdag den 8:e september som preliminärt MacPub-datum, så får vi se om tillräckligt många är sugna på att hänga på.

Jag kommer!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-08-25 14:26

Kan tänka mig att komma.

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2004-08-25 20:50

Jag kan också tänka mig att dyka upp.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 11:25

det låter som en bra idé! jag bangar inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-08-26 16:01

8:e låter bra.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-01 13:56

Verkar som att intresset för Macpubar har sjunkit rätt rejält?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-01 17:00
Ursprungligen av nillon:

Verkar som att intresset för Macpubar har sjunkit rätt rejält?

Desto mer öl till oss..

Vi får slänga upp en tråd på Offtopic också.. Och om datum är spikat kan vi ju be Mr Björnström att slänga upp det som nyhet?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 16:57

tror inte det är så många som kollar i det lokala forumet bara.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 19:26

Jag har precis flyttat till Malmö och kommer jättegärna!!! Vore kul att lära känna lite macschlookar i stan. Var brukar ni hålla till?

Ta någon pub som fortfarande har uteservering så kan jag komma förbi med hunden.

Ursprungligen av ohennig:

Ta någon pub som fortfarande har uteservering så kan jag komma förbi med hunden.

Bara det är varmt så Annars klarar Nizar att vara ensam ett par timmar medan du hinkar øl i goda vänners lag

Ursprungligen av scooterbabe:

Bara det är varmt så Annars klarar Nizar att vara ensam ett par timmar medan du hinkar øl i goda vänners lag

Det är klart att han kan vara ensam, men om han redan har varit ensam i fyra-fem timmar är det inte aktuellt att husse går ut och slarvar.

Ursprungligen av ohennig:

Det är klart att han kan vara ensam, men om han redan har varit ensam i fyra-fem timmar är det inte aktuellt att husse går ut och slarvar.

Ta med vovven så han får tugga på lite färska ben.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-02 22:06

Gärna det!
Några förslag?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-05 19:20

Jag kan inte den åttonde..

  • Medlem
  • 2004-09-05 21:46

utomhus eller på annat trevligt ställe och jag kommer. Numera jobbar jag dagtid... Zorba faller fetbort.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-06 09:50

Föräldramöte den åttonde... Hade glömt det...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-06 10:22

Ok, det är ju mer eller mindre tradition att det skjuts upp en vecka.
Ser det bättre ut nästa onsdag? Och var ska vi hålla till för att Baronen ska behaga dyka upp?

I'll be there...

  • Medlem
  • 2004-09-06 12:33

Nästa vecka passar bättre även för mig.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-06 12:44

Ska vi säga onsdag nästa vecka då?

Vilka av de som faktiskt brukar komma när de säger det är det som inte kan onsdag?

  • Medlem
  • 2004-09-06 13:31
Ursprungligen av scooterbabe:

Vilka av de som faktiskt brukar komma när de säger det är det som inte kan onsdag?

jag känne mig lite utpekad här... Grejen är ju att dessa flyttar ställer till det för mig. Har i alla fall gjort det eftersom jag brukar jobba om kvällarna. Nu har jag en period av dagjobb, i Malmö, så nu är det inte så noga.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-09-06 12:57

JohanK och rk iallafall... tror jag.

Ok - det är ju många nog. Jag är inte den som är den, utan kan när som helst. Zorbas är ett trevligt ställe, men Vinnys oxå (billigare käk, billigare øl)...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-06 13:16

Eller så skjuter vi på det en dag och tar nåra bira på torsdag istället. Traditioner ska ju brytas... Nästa vecka är jag pappa hela veckan lång...

Saken är den att vi brukar flytta pubben flera ggr, p g a ett antal människor som alltid ska komma, men som aldrig dyker upp...

  • Medlem
  • 2004-09-06 15:36

Då tar jag tillbaka allt jag sagt. Jag kommer inte.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 16:43

jag kan inte på torsdag så om det ska bli tal om datumändring så får det bli onsdag i nästa vecka!

Ursprungligen av scooterbabe:

...som faktiskt brukar komma när de säger det...

Jag brukar komma om jag säger att jag ska komma

Bevaka tråden