Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikkort till G4

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-24 11:15

Blev lite sugen på att köpa ett nytt grafikkort till min G4 Mirrored Door 1,25 Ghz -03. Nu sitter standardkortet i (Radeon 9000 Pro med 64 MB har jag för mig). Kollade lite på Macoteket och insåg att jag som student inte just nu har råd med ett nytt grafikkort därifrån. Hur är det nu med att köpa PC-grafikkort till Mac? Är det samma hårdvara, så det bara är att smälla i kortet, eller hur var det nu?

  • Medlem
  • London
  • 2004-08-24 11:33

Nej, det är olika firmware i Mac-versionerna av grafikkorten mot PC-versionerna, allt för att det ska funka så bra som möjligt... I en del fall kan man installera Mac-firmware i korten men jag har inte hört om någon som gjort det på något av de senare korten. Senast var det GeForce korten som kunde flashas om, vad jag vet.

http://www.cybercoment.com/macgeforce.htm

Det finns endel pckort som går att flasha till mac. radeon9800 tex. finns mycket att läsa i cubeowners forum. och endel på xlr8yourmac. jag har kommit på ett sätt att flasha gf3 ti kort oxå. ska försöka få upp en sida om det.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-08-25 08:48

Är ett Radeon 9000 Pro med 64 Mb så himla dåligt?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 10:03

För Doom 3 är det det.

Nämen, det är ju inte direkt dåligt, men det hade varit kul med ett lite snabbare med i a f 128 MB, eller något med 256 MB.

Om du vill köpa grafikkort till just DOOM bör du vänta tills du vet om DOOM funkar med så långammma bussar och långsam CPU som G4! OM DOOM III kan få lika bra SMP stöd som Quake III kan nog en del Dual G4 riggar duga.

Det är trist att det inte finns några mellannivå kort från nvida eller ATI till Mac bara budget och värstingar

ati 9600 pro är väll mellan

kanske bara finns som BTO iofs.

1
Bevaka tråden