Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express problem

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sedan några veckor njutit av min trådlösa internetuppkoppling via min nya fantastiska Airport Express men har ett problem.
Jag kan inte lyssna på musik via mina Harmon Kardon Soundstick. Den har nämligen USB kontakt och det går inte enligt Apple att få ut musik den vägen endast genom den enpoliga kontakten.

Finns det någon som vet hur man kan komma runt det problemet skulle jag vara mycket tacksam.

Förövrigt så hänvisade man från Apple Care att leta efter en lösning på problemet på 99Mac. Inte dåligt va?
Det är här expertisen finns. Ser fram emot att få ett snabbt tips från någon av er där ute.

Menar du att du vill plugga i Soundsticksen i USB-porten på Airportexpressen? Det finns då just nu inget sätt att göra det. Precis som apple skriver så är usb-porten BARA för ljud ut via airtunes. Inge annat. Det kanske t o m är konstruerat så att usb-porten inte på något sätt är ihopkopplad med ljud-delen i airportexpressen och isf kommer du aldrig få ljud ur den.

Dom sa att det troligen var ett mjukvaruproblem och att en uppdatering kunde komma. Lite märkligt är det när det funkar på datorn men inte på Airport Express.

På vilket sätt är det märkligt att det går att använda soundsticksen på datorn men inte på Apexen? Vart fick du ifrån att det skulle gå?

Det ska INTE gå att få ut ljud genom usb-porten på AirportExpressen. Det har ju apple sagt hela tiden:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=108038#12

Citat:

Question: Can I connect my Soundsticks or other USB speakers to AirPort Express?

Answer: No. The USB port is for connecting a printer, not for other devices.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107857

Citat:

The USB port on an AirPort Extreme Base Station or AirPort Express is only for printing to a USB printer. It is not for use with other USB devices, such as broadband modems, speakers, disk drives, or keyboards.

Det kan ju inte bli tydligare. Vore jag dig skulle jag inte ta det de säger på apples support på alltför stort allvar. Särskilt när de själva tydligen inte verkar veta vad som står på deras egna supportsidor....

Ursprungligen av Rickard A:

På vilket sätt är det märkligt att det går att använda soundsticksen på datorn men inte på Apexen? Vart fick du ifrån att det skulle gå?
Det kan ju inte bli tydligare. Vore jag dig skulle jag inte ta det de säger på apples support på alltför stort allvar. Särskilt när de själva tydligen inte verkar veta vad som står på deras egna supportsidor....

Rickard, du kanske är en sådan som letar upp all tänkbar information på supportsidor o.dyl. men alla gör inte så utan man konstaterar helt logiskt att, -va bra det finns USB-kontakt, då kör jag ut musik via mina Soundsticks.
Apple Care känner givetvis till den information du citerade men man sa också att det troligen kommer en mjukvaruuppdatering som gör att den funktion jag efterfrågade kommer att vara möjlig.

Varför säger man så om det nu enligt dej inte stämmer?

Ursprungligen av Paverling:

Rickard, du kanske är en sådan som letar upp all tänkbar information på supportsidor o.dyl. men alla gör inte så utan man konstaterar helt logiskt att, -va bra det finns USB-kontakt, då kör jag ut musik via mina Soundsticks.
Apple Care känner givetvis till den information du citerade men man sa också att det troligen kommer en mjukvaruuppdatering som gör att den funktion jag efterfrågade kommer att vara möjlig.

Varför säger man så om det nu enligt dej inte stämmer?

Om du nu kan tänka så logiskt borde du ju kunna inse att antalet macare med soundsticks eller andra usb-högtalare är försvinnande få. Det finns i stort sett inga andra usb-högtalare till macen än soundsticks. De säljs dessutom inte längre med usb-kontakt.

Du får gläfsa hur mycket du vill men all logik pekar på att du aldrig kommer kunna få ljud ur dina soundsticks via airport express.

Senast redigerat 2004-08-12 20:57
  • Medlem
  • 2004-08-11 20:09

Samtidgt som ryktena började florera ganska omdelbart att det skulle komma lösningar på detta. Så jag undrar nog om inte supporten anar att nåt kan vara i faggorna, utan att veta det säkert.

Kanske det kommer en "Salling clicker" för AE?

en sak jag gillar här på 99mac är, förutom eoner av kunnande förstås, den trevliga tonen i forumen. oftast...

Ursprungligen av mmmartin:

en sak jag gillar här på 99mac är, förutom eoner av kunnande förstås, den trevliga tonen i forumen. oftast...

Vi har väl alla våra sämre dagar men jag håller verkligen med om att det är synd när man behöver se inlägg som ovan.

Med så många medlemmar som 99mac har idag så speglar det väl lite hur samhället ser ut.

Ursprungligen av Paverling:

Vi har väl alla våra sämre dagar men jag håller verkligen med om att det är synd när man behöver se inlägg som ovan.

Med så många medlemmar som 99mac har idag så speglar det väl lite hur samhället ser ut.

Jo själv är du ju guds bästa barn tydligen....

Du fick det svar du förtjänade.

1
Bevaka tråden