Jag har nyligen fått igång mitt trådlösa internet med en Airport Express och en D-link DWL 122 usb wlan adapter. Det optimala hade varit ett airport-kort istället för dlinken, men det gamla kortet tillverkas inte längre och jag har ännu inte kommit över ett begagnat. Internetförbindelsen via comhem funkar bra, en del problem är det såklart, när datorn har varit i vila tappar den förbindelsen och jag måste förnya ip-numret. Men det är ok, så länge man vet hur man gör.

Det stora problemet kom när jag skulle starta Limewire, programmet startar upp och jag ser att det håller på att ansluta till nätverket när programmet och hela datorn hänger sig. Tvångsavsluta går inte, utan en reset är enda lösningen. Har kollat en del på Limewires hemsida ang liknande problem. Har resulterat i att jag har öppnat upp port 6346 i brandväggen (Systeminställningar -> fildelning ->brandvägg ->Lägg till) . Dock kvarstår problemet. Tänkte att det hade med Limewire att göra, så jag laddade ner Poisoned men det beter sig på exakt samma sätt!

Jag tror det har någonting med portar att göra, men jag är rätt grön när det gäller detta så om någon har något tips är jag otroligt tacksam. Jag kör OSX 10.3.5.