Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

faaa............ powerbook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-23 07:45

Hej.

Har en powerbook 667. För ca ett år sedan gled den mig ur händerna när jag lyfte ur den ur min powerbbokväska. Den slant ner med ryggen före i golvet, fick en liten smäll på högra gångjärnet. Det blev lite snett, men har inte haft så ont av det hela.

Slutet på förra veckan skulle jag göra rent skärmen och böjde därför upp skärmen lite extra varpå det smäller till i gångjärnen och dom går av!!!!!!!!! båda 2.........
Skärmen funkar alltså fortfarande, men man få ju hålla i den :).

Är det verkligen värt att skicka den på lagning?
Vad kostar det ungefär?

Jag måste ha en bärbar, har man vant sig vid både stationärt och bärbart så är det svårt....
Tror ni det är G5or på G? Ska man vänta till efter det kommande expot med att köpa nytt http://macnytt.se/news/index.lasso?news_id=7805&part=shownews.inc&list_part=daynews.inc&showdate=2004-08-19 ?

Martin

Jag kan köpa skärmen av dig!!!!!

Mina gångjärn är hela men skärmen trasig.

- Slice -

  • Oregistrerad
  • 2004-08-23 08:14

Kan du kanske nog få göra om jag får svar på vad det kostar att göra något åt det först :). Vet inte vad som finns i reservdelar eller nåt!

  • Medlem
  • 2004-08-23 10:01

Om du ska reparera något kostar det minst en femhundring helt oavsett om det är en cykel, dator eller en klocka. Eftersom det här är en dator från Apple, så gissar jag på minst en tusenlapp, men det finns ju återförsäljare här som säkert vet mer precis. Självklart är det värt att reparera. Det måste ju kosta mer än sjutusen för att det inte ska vara värt det.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-23 10:06

Jag ringde precis till lan-master.........11500 + moms. Det är ett fastpris, inkl frakt och allt.
Hela skärmen byts ut, går inte att byta gångjärnen på den. Han föreslog att jag kan ju ha den som tangentbord alltså ta av skärmen och koppla på en extern. Kanske vore något för dottern att ha som speldator då eftersom den går på 9:an också. Vet inte hur man gör en sån sak bara. Detta var ju himla kul...........

Vad tror ni om det andra då? Tror ni det är g5or på gång inom en snar framtid eller ska man köpa en g4?

Martin

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-23 12:50
Ursprungligen av Martino:

Jag ringde precis till lan-master.........11500 + moms. Det är ett fastpris, inkl frakt och allt.
[...]
Martin

Det är ju precis vad en ny 1GHz 12" iBook kostar...

går det så går det som det går

Ursprungligen av Martino:

Jag ringde precis till lan-master.........11500 + moms. Det är ett fastpris, inkl frakt och allt.
Hela skärmen byts ut, går inte att byta gångjärnen på den. Han föreslog att jag kan ju ha den som tangentbord alltså ta av skärmen och koppla på en extern. Kanske vore något för dottern att ha som speldator då eftersom den går på 9:an också. Vet inte hur man gör en sån sak bara. Detta var ju himla kul...........

Vad tror ni om det andra då? Tror ni det är g5or på gång inom en snar framtid eller ska man köpa en g4?

Martin

jag tappade min också och ett gångjärn gick av. Skärmen var hel. Köpte nya gångjärn på ebay och bände och epoxy-limmade (yepp, stfm!). Nu går den att använda som stationär, men jag har känt efter försiktigt och jag tror inte den kan användas som vanligt igen. Det går alltså att byta gångjärnen MEN jag förstår att lan-master inte gör det, för det blir inte vackert och inte den hållfasthet som ändå var där innan fallet. Av en Apple-auktoriserad verkstad skulle jag inte acceptera en reparation med detta slutresultat. Eftersom för mig valet var att helt ge upp Mac OS X på jobbet (min arbetsgivare har en skärpt sin Windowsfanatism - låt oss kalla en spade en spade + hoppas på ändring) så får det gå ändå.

  • Medlem
  • 2004-08-23 11:29

OK... det är det inte värt. Kan du inte köpa lite superlim? Allvarligt.

  • Medlem
  • 2004-08-23 11:30

Jag skulle bli förvånad om det kommer bärbara G5:or, men man vet ju aldrig.

1
Bevaka tråden