Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Funderar på att köpa en begagnad iBook 500 mhz, den läckra vita

Säljaren säger att han aldrig använt batteriet utan alltid använt datorn med elsladden i väggen. Frågan är därför om batteriet kommer vara som han säger i nyskick eller inte?

Knappast i nyskick. Enda sättet att ett batteri är i nyskick är om det aldrig ens laddats upp.

Ursprungligen av Jonas Mellander:

Knappast i nyskick. Enda sättet att ett batteri är i nyskick är om det aldrig ens laddats upp.

Så det stämmer inte alls? Spelar det ingen som helst roll om man kör med eller utan sladd? :S

Ursprungligen av smozle:

Hej,

Funderar på att köpa en begagnad iBook 500 mhz, den läckra vita

Säljaren säger att han aldrig använt batteriet utan alltid använt datorn med elsladden i väggen. Frågan är därför om batteriet kommer vara som han säger i nyskick eller inte?

Mitt batteri höll i femton månader trots att jag aldrig använde det. Kostnad ca 100 kronor per månad.

ajdå!

Ursprungligen av Saffran:

Mitt batteri höll i femton månader trots att jag aldrig använde det. Kostnad ca 100 kronor per månad.

ajdå det var inge bra, jag får väl kolla på det imorrn... inge bra iaf!

Ursprungligen av Saffran:

Mitt batteri höll i femton månader trots att jag aldrig använde det. Kostnad ca 100 kronor per månad.

Batterier är färskvara och ska användas. Sitter det bara i datorn när den inkopplad på nätström så dör det snabbare. Ta ur det ur datorn om du inte tänker använda det, men se till att ladda lite då och då för att hålla det i trim.

Jag har för mig att det bästa är att långtidsförvara det är med 40% laddning i kylskåp.

En intressant artikel om batterier finns hos MacNytt

1
Bevaka tråden