Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Akuta frågor om cuben

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-22 17:55

Jag ska köpa mig en cube genom jobbet och har lite frågor innan.

1, Kan jag byta ut hårddisken i den mot en seagate baracuda 120gb 7200 med 8mb cache? eller blir det för varmt?

2, kan jag byta ut grafikkortet mot ett nvidia geforce 2mx som suttit i en quicksilver eller är det för stort?

Jag vet att jag kan säkert hitta svaren på olika sidor men jag vill gärna ha ett svar från någon som testat själv...

tack!

1) Ja gör det, den är tyst och bra. Många stoppar i just den, själv har jag en Samsung SV1204H som går på 5400 varv är snäppet tystare och producerar mindre värme. Den är naturligtvis något långsammare. (har för mig att tomshardware testat den).

2) Ja den går i (inte hundra på att vi menar samma modell båda två), men den kommer i två utföranden. En med fläkt och en utan fläkt. Fläkt=svalare, utan fläkt=tystare. Själv har jag en ATI 7500 som inte har fläkt, det går fint.

Se www.cubeowner.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-22 18:14

Tack för svaret, jag har den med fläkt, ser på cubeowner att gforce 2 mx ska passa men jag ser inget om det är med eller utan fläkt, någon annan som vet?

Den med fläkt passar, har en kompis som har en sådan i kuben. Den låter inte särskilt mycket, men lite ljud ger den ifrån sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-22 18:19

Dr Jerkyll : tack för svaren!

Nu e de klart, det blir en cube!

Du kommer att bli nöjd, det är den bästa dator jag har haft!
Prestandan börjar väl bli lite sådär men den är verkligen suverän på andra områden, "knäpptyst", snygg och personlig. Ploppa i ordentligt med RAM, det gjorde stor skillnad för mig att gå från 512 till 800+. Bara att öppna den, genom att trycka ut det dämpade stora handtaget på undersidan ger en ståpäls, välbyggd och med oerhörd kvalitetskänsla.

Jag kommer aldrig att sälja min. När jag köper mig en G5:a, enbart för 30 tummarns skull, så kommer kuben bli den snyggaste servern som går att få tag på, placerad i en bokhylla i vardagsummet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-22 19:23

japp, prestanda mässigt blir det faktist ett litet lyft, jag sålde precis min g4 400mhz och får en cube genom jobbet för samma pris, dessutom har jag ju hårddisken & grafikkortet som jag skrev om ovan liggandes hemma och ska in i burken samt 1gb ram...så den håller sig nog ett tag till. Får se om jag tillochmed köper ny processor...

när vi ändå är igång, det fanns tidigare en länk till en kille som gjort ett g5 skal till sin cube, finns dessa till salu?

1
Bevaka tråden