Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digital ljud från G5:an?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 22:44

Jag har en G5:a med optisk koppling till ett Logitech Z680 högtalarsystem (5.1). Dock får jag aldrig annat än Prologic II ljud ut. Kan man inte få Dolby digital eller DTS ljud ut från G5:an? Någon som vet?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-08-19 23:53
Ursprungligen av Lebowski:

Jag har en G5:a med optisk koppling till ett Logitech Z680 högtalarsystem (5.1). Dock får jag aldrig annat än Prologic II ljud ut. Kan man inte få Dolby digital eller DTS ljud ut från G5:an? Någon som vet?

Ljudströmmen du spelar upp måste vara kodad i DTS eller DD och spelarprogrammet måste klara av att skicka ut informationen direkt till förstärkaren i Z-680. Apple DVD-player klarar detta, så spelar du upp en film med DTS eller DD ställer z-680 automatiskt om sig till dessa format.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 15:52
Ursprungligen av akesson:

Ljudströmmen du spelar upp måste vara kodad i DTS eller DD och spelarprogrammet måste klara av att skicka ut informationen direkt till förstärkaren i Z-680. Apple DVD-player klarar detta, så spelar du upp en film med DTS eller DD ställer z-680 automatiskt om sig till dessa format.

Tack för svar! Dock är problemet att filmerna är kodadae i DTS eller DD. Kanske det är någon inställning som är fel?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-08-20 18:53

Har du - DVD-Spelare/Inställningar/Skivalternativ/Ljudutsignal: Digital utgång -Inbyggt ljud - aktiverad? Då skall z-680 automtiskt byta till rätt läge när du spelar upp skivan...

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-08-20 21:12

Grymt, visste inte ens att G5´ans utgång kunde koda i andra format än spdif ?!?

1
Bevaka tråden