Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Farliga batterier till PowerBook G4 15" - Apple erbjuder byte

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-20 07:31

Tydligen har det skeppats potentiellt farliga batterier till PowerBook G4 15" (Alu) mellan januari och augusti i år. I värsta fall kan de tydligen överhettas. Mer information om exakt vilka batterier som omfattas och hur man byter finns på:

https://depot.info.apple.com/batteryexchange/

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-20 08:30

Apple återkallar 28.000 datorbatterier

Washington (TT-Reuters)
Dator- och elektroniktillverkaren Apple Computer har gått med på att återkalla omkring 28.000 batterier till sin 15-tums bärbara dator med beteckningen Powerbook G4. Det sade en amerikansk kommission för konsumentskydd på torsdagen.
Batterierna, tillverkade av LG Chem från Sydkorea, kan överhettas och utgör en brandrisk enligt kommissionen.
Apple har fått in fyra rapporter om överhettning, men inga personskador har noterats.
Återkallandet berör bara de datorer som sålts sedan årsskiftet, vars batterier tillverkades under sista veckan i december i fjol. De berörda batterierna har serienummer som börjar på HQ404, HQ405, HQ406, HQ407 och HQ408.
Apple ville omedelbart efter beskedet inte kommentera batteriproblemen.
Apple-aktien hade efter beskedet gått ned med 1,7 procent, medan Nasdaqs kompositindex hade backat med 0,3 procent.

Källa: TT

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-20 08:46

Lite otäckt. När jag kommer hem lär i alla fall jag kontrollera serienumret och rycka ur batteriet om det matchar numrena som listas. Hoppas Apple är snabba på att skicka ut nya batterier.

  • Medlem
  • 2004-08-20 09:27

28.000 batterier tillverkade under EN vecka? Otroligt. Inte konstigt om det blir fel med de volymerna...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-20 12:05

Den infon om volym borde snarare höja Apples aktier...

En här som simmar lugnt i alla fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-20 19:05

Konsumenterna verkar ha (för) stor makt i USA... Troligen är våra "svenska" batterier lika varma. Mitt blir riktigt varmt.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-23 16:09

Jag fick mitt nya batteri idag (gick snabbt för en gångs skull). Tanken är att man ska skicka tillbaka det gamla. Tror ni de blir sura på apple ifall man behåller det gamla, kan ju vara bra att ha med på resor och sånt då man ändå har koll på macen. Jag har inte upptäckt att det har blivit varmt direkt.

1
Bevaka tråden