Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV i iMac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 19:04

Någon som vet om man kan titta på TV i en iMac på något sätt? Funkade i min förra mac så det vore konstigt om det inte funkar i denna.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-08-13 19:50
Ursprungligen av NilSen:

Någon som vet om man kan titta på TV i en iMac på något sätt? Funkade i min förra mac så det vore konstigt om det inte funkar i denna.

Kolla Elgatos äldre product - Eye TV - USB. Borde fungera bra...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 20:38
Ursprungligen av ecscsjo:

Kolla Elgatos äldre product - Eye TV - USB. Borde fungera bra...

Ok, du vet inte om det finns något billigare alternativ? EyeTV apparaten verkar gå på 1000+. :rolleyes:

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-08-14 10:14

Tyvärr har jag inte scannat marknaden så hårt. Du är dock hänvisad till en USB- eller Firewire-produkt.

Windows-världen har lite mer urval och lägre priser se här, kanske finns det någon som slängt ihop nån mjukvara till hauppages produkter. Jag har även sett USB-digital-tv mottagare för under tusenlappen...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-14 10:41
Ursprungligen av ecscsjo:

Jag har även sett USB-digital-tv mottagare för under tusenlappen...

Var då? :rolleyes:
Det billigaste jag hitta var för 1395 kr på macoteket.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-08-14 21:57

Tyvärr var dessa också för Windows-plattformen... (Digital-tv-mottagaren alltså). Man kan bara önska att någon med kompetens orkar slänga ihop en drivrutin för en sån burk - jag fixar det inte.,

Spegla skärmen till TV?

Jag undrar om någon av er vet vilken typ av kabel man behöver för att visa tex en dvd-film från datorn på sin TV (som står i rummet intill). Jag försökte kolla om det fanns något på applestore, men jag fattade inte om det fanns någon kabel till just det. Jag har en iMac Flatpanel 17".

Mattias

1
Bevaka tråden