Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

powerbook vs bowerbook 15

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att byta upp mig från 12 1,33 till 15 1,25 powerbook.
Tolvan är ny men är inte så glad i skärmen o grafiken även om resten är guld.
Undrar nu lite om en 1,25 mhz 15 pb är ett bra byte och vad de märkbara skillnaderna är jämfört med en 1,5 mhz. går det att uppgradera 15 tummaren med tiden ex grafik och processor? i övrigt är 12an och den på 15 lika jämförbara.
Åsikter? ja tack.

Låter som ett meningslöst byte då skärmarna har samma upplösning, flytta huvudet närmre skärmen ist.
Vidare så får du ju en äldre dator med sämre prestanda.

=)

Ursprungligen av ill_chrill:

Låter som ett meningslöst byte då skärmarna har samma upplösning, flytta huvudet närmre skärmen ist.
Vidare så får du ju en äldre dator med sämre prestanda.

Nu ser jag ju inte vad du skriver men anar att det har med avstånd att göra....
Det är kvaliteten på skärmen jag vill åt...

Kvalitetsskillnaden på de olika skärmarna vet jag inget om, det känns bara meningslöst med större skärm med samma upplösning. Eller?

Dessutom finns det väl mer garanti kvar på din än på 15"aren eller?

VAD snackar jag om eg? De har ju olika upplösning

Nu har jag ingen åsikt i ämnet längre

EDIT: Vände kappan efter vinden.

Ursprungligen av ill_chrill:

Låter som ett meningslöst byte då skärmarna har samma upplösning, flytta huvudet närmre skärmen ist.
Vidare så får du ju en äldre dator med sämre prestanda.

15" Powerbooken har ju högre upplösning. Och bättre skärm. Prestandan skiljer inte så mycket.

Prestandamässigt kommer du inte märka mycket skillnad.
Skärmen kommer göra stor skillnad. Högre upplösning och större. Ack så trevligt.
I med mer minne iden >512 och du har en drömdator. Som min.

15" har något mindre bärbarhetskänsla över sig än 12". Men det är allt.
Jag valde 15 just pga av skärmen.

  • Medlem
  • 2004-08-17 15:57

12" har en betydligt sämre skärm på alla sätt. Den är väl inte direkt dålig, men å andra sidan finns det inte så många som är sämre heller. 15" håller jämfört med andra en hög klass.

Jag hade med mig min 17" till Spanien, och det var inte alls jobbigt. Så nog kan man ha med sig en 15" alltid.

1
Bevaka tråden