Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En sjuk gammal Pismo

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-17 09:39

Jag har en Powerbook G3 Firewire (Pismo) som har råkat ut för ett sjukt problem med ljudutgången. Dels är det extremt högt nätbrus när jag har den kopplad till stereon (Det försvinner dock om jag kopplar bort nätagregatet och kör på batteri). Och när jag kopplar in mina högtalare i ljudutgången hörs bara ett lågt pip och inget ljud (det försvinner inte när jag tar bort nätaggregatet).

Vad är mitt problem? Någons som har något tips?

/P

  • Medlem
  • 2004-08-17 10:15

Glapp i ljudkortet på Pismo´n har för mig att det är rätt vanligt. Troligtvis glapp vid 3,5mm kontakten på kretskortet.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-17 10:21

Vad ska jag göra åt det? Måste man lämna in det eller kan man skruva upp den och fixa det själv?

/p

  • Medlem
  • 2004-08-17 10:30

Beror mycket på hur kunnig du är...
Men jag tror det finns fler här på 99mac som har bättre koll på detta än jag.

Om det är själva kortet som släpper från moderkortet, kan du skruva upp datorn och trycka fast det. Här finns en bra beskrivning på hur man gör.

Är felet i själva kortet får man byta det, men det är också lätt att göra själv.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 15:44

Ska testa det där med jordningen när jag kommer hem till Pismon. Men förklarar det varför det bara piper och inget ljud hörs när jag använder hörlurar?

/P

1
Bevaka tråden