Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka spel klarar en 1.33Ghz Powerbook?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Jag har en 1.33GHz Powerbook med 768Mb RAM, och är nyfiken på vad den klarar för spel?

Warcraft borde väl inte vara några problem, men vad finns det mer som man kan lira på den? Gärna multiplayer spel.

/Stefan

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-08-17 08:07

Du kan garanterat spela Europa Universalis 2
Det är ett bra spel de!
Quake 3 borde flyta utan problem och även UT2003 och 2004.
Även Battelfield borde funka bra.
Jag har ju dock ingen PB så jag kan inte garantera.

Jag har en Alu 1 Ghz PB med 768 mb RAM och jag klarar Battlefield 1942 och Warcraft III alldeles utmärkt.
Det är väl ungefär det jag har testat på den... Har inte orkar köpa fler spel för tillfället men Medal of Honor serien måste kompletteras.

Är det en 17" 1.33 eller en ny PB 15" 1.33? Nya PB 15" har ju Radeon 9700 istället för tidigare 9600.

Medal of honor är iaf inget problem (trots att det spelet är otroligt dåligt optimerat för Macen). UT 2003 och 2004 kommer då få att flyta alldeles utmnärkt om du kör på medium detail. Quake 3 går det inte att få hackigt. BF har jag inte testat ännu, men grafiken är ju tämligen simpel så det borde inte vara något problem.

En titt under Stefans namn gör att jag drar slutsatsen PB12 1,33.

// Danne

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 09:14

Har en 1 Ghz PB med 512 ram (eller va de 712) palla kolla.
Men jag har lirat Quake 3 (med plattan )
Warcraft 3 FT
och BF.
Det har varit lite lagg när Warcraft 3 Kört största mapparna med maxade players
Men jag tror inte det finns någon dator som inte laggat av det

*dunkar sig i skallen*

call3: funkar BF1942 bra?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 12:10

mm, men jag kör långt ifrån maxad grafik, tycker det är svårare om man kör mycket grafik

Jag har en 1.33GHz Powerbook 17" med 1 GB RAM. Det finns inga spel idag som inte funkar fint på burken. Det lär nog bli lite värre med Doom III, men det ska nog fortfarande gå att spela med låga inställningar.

Inga som helst problem med krävande spel som Battlefield 1942, Unreal Tournament 2004 eller Neverwinter Nights.

Ciryon

Tack för svaren, verkar finnas en del att välja på! Blir till att skriva en liten önskelista nu...

/Stefan

tropico är ett schyst spel, funkar bra på min pb 12" 1,33

Baldurs Gate 2, borde väl funka iom att de startar på en 300 MHz PC. Att det är världens bästa spel gör ju inte saken sämre...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 22:15

Vilket grafikkort, OS och vilken typ av RAM använder du ?
Tvivlar på UT2k4 ...

1
Bevaka tråden